یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری از بازگشایی و آغاز فعالیت مجدد مهدهای کودک این استان از روز شنبه 24 خردادماه با یک چهارم ظرفیت خبر داد..

تهران - ایرنا - سفیر ایران در برزیل با بیان اینکه تاثیرات آنی و گسترده ویروس کووید19 بر مردم ایران، تغییری در سیاست‌های وحشیانه دولت آمریکا ایجاد نکرد، گفت: ترامپ فکر می‌کرد ایران ظرف چند ماه تسلیم خواهد شد، اما چنین چیزی رخ نداد و نخواهد داد.

اصفهان - ایرنا - کتاب "ماجراجو در اصفهان" نوشته موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی مخاطب را با استان سیاحتی و تاریخی اصفهان آشنا می‌کند و اطلاعات مفیدی درباره مناطق گردشگری و آثار باستانی آن در اختیار قرار می‌دهد.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ویروس کرونا تاثیری بر ظرفیت پذیرش دانشجو در کنکورهای سال 99 ندارد.

بجنورد - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: از 28 نشریه محلی دارای مجوز در این استان، اکنون تنها 6 نشریه فعال بوده و منتشر می‌شود.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه اعلام کرد: 39 کیلومتر از جاده روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان امسال مرمت و بهسازی می‌شود.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل 95 درصد از تصادفات در این استان از بین عوامل گوناگون، عامل انسانی است.

تهران - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت، گفت: دولت به توسعه حمل و نقل عمومی حساس باشد.

قم - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: شرکت‌های مشاور در حوزه محیط زیست نقش موثری در راهنمایی فعالان اقتصادی برای رعایت قوانین این حوزه دارند و تشکیل این مجموعه‌ها در سطح استان مورد نیاز است.

قزوین - ایرنا - از ابتدای طرح رفع توقیف موتورسیکلت در شهرستان تاکستان 552 دستگاه از این وسیله نقلیه موتوری تحویل مالکان شده است.

زنجان - ایرنا - مدیرتربیت بدنی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: اولین دوره المپیاد ورزشی (به صورت مجازی) بین دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها با قهرمانی دانشگاه علوم پزشکی پایان یافت و دانشگاه‌های آزاد دوم و دانشگاه‌های زنجان و روزبه نیز به طور مشترک سوم شدند.

تهران - ایرنا - سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیماران مبتلا به ویروس کرونا بدون داشتن علائم بیماری عامل انتقال این بیماری نیستند؛ این اظهارات نگرانی اولیه برخی از محققان را درباره کنترل دشوار همه‌گیری به دلیل مبتلایان بدون علامت با تردید مواجه کرده است.

کرمانشاه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر گفت: 6 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان با حکم قضایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون تخریب شده است.

تهران - ایرنا - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل روند اجرایی نقل و انتقال دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه را که از 25 خرداد ماه آغاز می شود، ابلاغ کرد.

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: کار مطالعات پروژه کاهش آلاینده‌های گوگردی توسط پژوهشگاه صنعت نفت در حال انجام است که با اجرای این پروژه، این واحد صنعتی به یکی از پالایشگاه‌های برتر کشور در استانداردسازی خروجی آلاینده‌های هوا تبدیل می‌شود.

تبریز - ایرنا - مشاور مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در امور معلولان و مدرس دانشگاه، توجه به نیازهای گروه‌های سنی مختلف معلولان را ضروری دانست و گفت: مشکلات مالی و روحی معلولان در دوران کرونا فراموش نشود.