یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری می‌تواند در خروج کشور از اقتصاد تک‌محصولی و رونق اقتصادی از این راه کمک شایانی کند.

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شوش با 46.4 و ایذه با 18.3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.

تهران - ایرنا - سازمان بهره‌وری آسیا از نگاه ویژه این سازمان به ایران با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا خبر داد و ارائه راه‌حل‌های جدید را رویکرد آن سازمان اعلام کرد.

آبادان - ایرنا - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از بررسی مطالعات طرح جامع این بندر و ارائه نقطه نظرات اصلاحی خبر داد و گفت: بندر خرمشهر ظرفیت پذیرش 10 میلیون تن کالا در سال را دارد.

زاهدان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: صنایع فعال در این شهرستان به منظور حفظ محیط زیست و به حداقل رساندن آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی مورد پایش قرار گرفتند.

ایرنا - شهرکرد - فرش چالشتر چهارمحال و بختیاری به دلیل دریافت اصالت رنگ دوموتکس یکی از صنایع جهانی است که مهر تایید یونسکو را به خود اختصاص داده است. قالی چالشتر در طرح های خشتی، لچک ترنج، شکارگاهی، کف ساده، سرو و کاج، حقه ای، قابی و گل مینا بوده که امروزه گل خشتی آن شهرتی جهانی دارد و بافت های ریز بارده نیز اکنون به شهرت جهانی رسیده است. برخی طرح های به جا مانده قالی چالشتر از دوران...

ایلام - ایرنا - رییس بیمارستان دهلران گفت: ماهیانه 2 تن و 400 کیلو تن انواع زباله های عفونی و غیر عفونی با مدرنترین روش های استریل (غیرسوز) در این بیمارستان امحا می شود.

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: اولویت اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی با اراضی یکپارچه و طرح‌های تجمیعی است.

تهران - ایرنا - اولین قطار باری مسیر کریدور چندمنظوره جدید از چین به ازبکستان به حرکت در آمد.

شاهرود - ایرنا - فرماندار شاهرود با بیان این که دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای ایجاد 2هزارو 200 شغل متعهد شده اند، گفت: برنامه ریزی گسترده‌ای برای تحقق این وعده انجام شده است.

شیراز - ایرنا - رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی و اورژانس استان فارس اعلام کرد: در حادثه واژگونی خودروی نیسان باری در شهرستان بوانات 14 تبعه افغان مصدوم شدند.

بغداد - ایرنا - ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که چهار خدمه هواپیمای نیروی هوایی آمریکا در سانحه ای که در جریان عملیات فرود در پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد رخ داد، زخمی شدند.

یاسوج - ایرنا - امام جمعه چرام با اشاره به صدور حکم ضربه شلاق برای جوانی که در فضای مجازی به نمازگزاران توهین کرده بود گفت: هیچ‌گونه اطلاعی از اجرای حکم شلاق نداشتم و درصورت آگاهی از اجرای آن، مانع می‌شدم.

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای این استان، بالاتر از میانگین کشوری است.

جیرفت - ایرنا - رییس شورای تامین فاریاب کرمان از جان‌باختن یک زن 60 ساله بر اثر برخورد صاعقه در این شهرستان خبر داد و گفت: سه نفر دیگر در این حادثه مصدوم شدند.

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه فرودگاه بجنورد در توسعه استان بسیار موثر است، گفت: فرودگاه متعلق به همه مردم و برای رفاه حال آنان است.