یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام کرد: واشنگتن علیه تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی ایران تحریم‌هایی وضع کرده است چرا که سیاست شکست خورده آمریکا در مورد ایران همچنان ادامه دارد.

قزوین - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: 74 شرکت دانش بنیان معادل یک درصد دانش بنیان‌های کل کشور در قزوین مستقر هستند که محل ثبت آنها در این استان بوده است.

تبریز - ایرنا - فرمانده انتظامی اسکو از دستگیری 16 نفر مظنون به قتل یک چوپان در یکی از روستاهای شهرستان به دلیل نزاع دسته جمعی خبر داد.

اهواز - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شرکت لوله‌سازی ماهشهر که به دلایلی در یک سال گذشته تعطیل شده بود با پیگیریها، از ابتدای خردادماه امسال فعالیت خود را از سر گرفته و به چرخه تولید بازگشت.

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: شنا و ماهیگیری در مخازن سدها و تاسیسات آبی استان ممنوع است و خطر مرگ را در پی دارد اما مردم همچنان به آن بی‌توجه هستند.

شهرکرد - ایرنا - شورای حل اختلاف ویژه حل اختلافات حقوقی و مالی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در آیینی در محل اتاق بازرگانی این استان فعالیت خود را آغاز کرد.

تهران - ایرنا - آزمون‌های زبان انگلیسی EPT و مهارت‌های زبان عربی دانشگاه آزاد اسلامی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روز پنج‌شنبه 22 خرداد ماه در 19 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم گفت: با تاکید بر اینکه طرح پیش‌فروش متری مسکن در بورس کالای ایران فرصتی برای خانه‌دار شدن جوانان است، گفت: سرمایه‌گذاران با توجه به میزان سرمایه خود می‌توانند پس از انتشار اوراق سلف موازی مسکن در بورس کالا به اندازه سرمایه خود چند متر مسکن خریداری کنند و در موعد سررسید نیز امکان تحویل مسکن براساس متراژهای مشخص شده یا تسویه نقدی وجود خواهد...

کرج - ایرنا - برخی براین باورند که داشتن سرمایه کلان تنها مسیر گام برداشتن برای امور نیکوکاری است اما در این ماه ها و روزها بسیاری به این نتیجه رسیده اند که با کمک های اندک مانند مشارکت در طرح خشت گذاری می توان برای آینده سازان مدرسه ساخت.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با تأکید بر این‌که بهره‌برداری از فضای پیاده‌روها با در نظر گرفتن اولویت حقوق عامه است، گفت: اگر پیاده‌رویی ظرفیت لازم را نداشته باشد به هیچ وجه به متقاضیان اجازه استفاده نمی دهیم و در صورت تخلف شرکت شهربان و نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ایجاد زیرساخت لازم برای استقرار اورژانس هوایی در تمامی شهرستان‌ها و آماده‌سازی مکان استاندارد فرود بالگرد تا سه ماه آینده تلکیف است.

بوشهر - ایرنا - رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: درسال تحصیلی جدید یکهزارو 59 دانش آموز در دبیرستان های متوسطه نظری و هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی این استان پذیرفته می‌شوند.

تهران - ایرنا - عضو کمیته ملی اپیدمیولوژی کووید 19 گفت: در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا، میزان مرگ و میر کرونا در ایران به طرز قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورها است.

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سختی‌های اقتصادی تحمیلی بر کشور گفت: برای برون رفت از این مشکلات باید با انگیزه و تلاشی مضاعف کار کرد و از همفکری یکدیگر و نقطه نظرات مردم استفاده کرد.

بجنورد - ایرنا - بخشدار جرگلان در شهرستان راز و جرگلان گفت: بخش زیادی از عرصه‌های معدنی این خطه مرزی، پس از برداشت مواد معدنی و تخریب، به حال خود رها شده و برخلاف آیین‌نامه‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری احیا نشده است.

تهران - ایرنا «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) از کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل خواست تا به منظور بازداشتن رژیم صهیونیستی از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی «اقدامات جدی و عملی» اتخاذ کنند.