یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ثبت‌نام اینترنتی آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی این استان از روز سه‌شنبه آغاز شد.

کرمان - ایرنا - رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان از ورود 15 هزار و 64 فقره پرونده در اردیبهشت ماه سال جاری به شعب شورای حل اختلاف این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 14 هزار و 418 فقره پرونده مختومه شده است.

تهران - ایرنا - اقتصاد جهان امسال 5.2 درصد کوچک می‌شود، اقتصاد ایران نیز در سال 2020 رشد منفی 5.3 درصدی خواهد داشت اما در سال 2021 با رشد اقتصادی مثبت 2.1 درصد، به مدار صعودی باز می‌گردد.

زاهدان - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشخیص به موقع همه‌گیری کرونا مهمترین راهکار برای کنترل این بیماری به شمار می‌رود.

بجنورد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: اخیرا 32 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، جنگل و مرتع در این شهرستان اختصاص یافت.

رشت - ایرنا - بازی تیم های سپیدرود رشت و هوادار تهران (سرخپوشان پاکدشت) با شش روز تاخیر در پنجم تیرماه انجام می شود.

تهران - ایرنا - تازه‌ترین اخبار دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است که امسال (ظرف 80 روز گذشته) در شرایط تشدید بحران کرونا، حدود 15 تا 20 میلیارد تومان قرارداد بین این وزارتخانه و سازمان نظام مهندسی معدن ایران امضا شده است.

یزد - ایرنا - رئیس دبیرخانه کانون‌های تفکر و دانشیار دانشگاه یزد گفت: هسته اصلی اقتصاد جهانی بر محور موضوع ساده‌ای به اسم ارتباط شکل گرفته که دنیا را بهم وصل کرده است و اتفاقی که در دوره شیوه کرونا افتاده این است که ارتباط درون کشورها و بین کشورها را تضعیف کرده که این به معنی اختلال در زنجیره تولید جهانی است.

یزد - ایرنا - مسو, ول زراعت و باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی بافق گفت: با هدف ایجاد اشتغال برای زنان مناطق محروم و ارتقای سطح معیشت زندگی شهروندان در سال زراعی 99- 98، با کشت نیم هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی در دهستان کوشک، کشت آن در این شهرستان به 6.5 هکتار افزایش یافت.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت گفت: در نشست ستاد تنظیم بازار، بانک مرکزی اعلام امادگی کرد که نسبت به تامین ارز مواد اولیه مورد نیاز صنعت لوازم خانگی برای تولید 11.6 میلیون دستگاه (حدود 1.2 میلیارد دلار) اقدام ویژه انجام می‌دهد تا تامین قطعات و مواد اولیه با اولویت انجام شود.

ساری - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت که با موافقت فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، مجمع عمومی این هیات برای انتخاب رییس چهارم تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی اعلام کرد: با بررسی های انجام شده آب استخرها به خاطر مواد ضد عفونی کننده و شرایط ویژه‌ای که دارد ناقل ویروس نیستند اما استفاده از دوش‌ها، کمدها باید کامل ضد عفونی شود که با رعایت پروتکل‌ها استخرها بازگشایی خواهند شد.

تهران - ایرنا - اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی بروز حادثه خودسوزی یکی از جانبازان عزیز در کرمانشاه توضیحاتی ارائه کرد.

تهران - ایرنا - بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای خبر داد که دسته سفارش‌های خرید و فروش به همراه حجم نمایش و حداقل قیمت از شنبه (24 خرداد ماه) در بورس تهران تغییر می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: افرادی که در قرعه‌کشی ثبت‌نامی خودرو قبول شده‌اند، اگر حواله خودرو را بفروشند، تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرند.