یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - واژه پهلوان پرمفهوم است و سال‌هاست این صفت با نام مردان بزرگی از جمله پوریای ولی و غلامرضا تختی گره خورده واژه‌ای که ریشه در با خدا بودن و جوانمردی دارد.

تهران - ایرنا - بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود درباره تأثیرات شیوع کرونا اعلام کرد که اقتصاد دنیا در سال 2020 حدود 5.2 درصد کوچک می‌شود.

قم - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استفاده از ارقام جدید که با شرایط محیطی قم سازگاری بیشتری داشته باشد از مهمترین بخش‌های موردتوجه در اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت استان است.

نیویورک - ایرنا - نویسنده کتاب در دفاع از ایران گفت مطالبات راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز در این کشور فراتر از مساله نژادپرستی است و حکومت آمریکا با سرکوب و منع آمد و شد نمی‌تواند این موج فراگیر را خاموش کند.

بیرجند - ایرنا - بخش صنعت خراسان جنوبی به دلایلی از جمله کمبود زیرساخت‌ها و غلبه بخش کشاورزی در حال توسعه بوده و توسعه صنعتی این استان نیازمند اولویت‌سنجی با توجه به مزیت‌های نسبی منطقه است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو با بیان اینکه درخواست آغاز اردوی آماده سازی تیم‌های ملی این رشته به وزارت ورزش ارسال شده است، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم اردو را برگزار کنیم تا هوگوپوشان در شرایط بهتری آماده شوند.

کرج - ایرنا - هنرمندان صنایع دستی استان البرز محصولات تولیدی خود را در کاروانسرای شاه عباسی کرج به نمایش گذاشتند.

اصفهان - ایرنا - معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: بیشتر سینماداران این استان طالب بازگشایی سالن‌های سینمایی از اول ماه تیر هستند و در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

کرج - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: تمام دستگاه های ذیربط دراین استان براساس قانون موظف هستند برای جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر اقدام کنند.

کاشان - ایرنا - آران و بیدگل به باور برخی کارشناسان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری، جزو نقاطی است که در صورت توجه بیشتر و نگاه حمایتی به حوزه صنایع دستی آن، می‌تواند در سال جهش تولید کمک حال اقتصاد و اشتغالزایی این منطقه شمال استان اصفهان باشد.

پکن - ایرنا - سفیر ایران در چین در واکنش به نبرد توئیتری جدید سفارت خانه های ایران و آمریکا در پکن بر سر حذف صفر از پول ملی ایران و خشونت های ناشی از تبعیض نژادی در آمریکا نوشت: «دوران بزن در رویی در فضای مجازی هم تمام شده است آنها باز ضربه فنی شدند».

جیرفت - ایرنا - جوانان و نخبگان کشورمان در شرایطی که کرونا تقریبا تمامی جهان را درگیر کرده تلاش می‌کنند با خلاقیت و نوآوری در تولیدات دانش‌محور، افراد جامعه را در مقابل این ویروس، ایمن کنند و این بار شعار ما می‌توانیم، در جیرفت طنین‌انداز شده است.

پکن - ایرنا - همزمان با تهدید کره شمالی مبنی بر قطع خطوط ارتباطی با سئول در واکنش به پخش اعلامیه‌هایی علیه پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی، مقامات سئول اعلام کردند که «پیونگ یانگ به 2 تماس تلفنی امروز سه شنبه آنها پاسخ نداده است».

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بی‌توجهی مردم به موضوع بیماری کرونا و رعایت نکردن موارد بهداشتی سبب افزایش شیوع این بیماری در استان شده است.

خرم آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش2 میلیارد و 100میلیون ریال در شهرستان دورود کشف و ضبط شد.

تهران - ایرنا - تاریخ هجری شمسی کم کم به ابتدای سده پانزدهم نزدیک می شود و در این راه، چشم انداز گنگی در تبیین راهبرد برای طراحی ویترینی مشخص از سوی سیاستگذاران فرهنگی وجود دارد.