یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - یک مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فرهنگ رعایت بهداشت فردی در کشورما ابعاد تبعات کرونا را کاهش داد، بسیاری از کشورهای غربی و شرقی از لحاظ رعایت بهداشت عمومی از ما قوی‌تر هستند اما در بحث رعایت بهداشت فردی ایران در بهترین شرایط است.

تهران - ایرنا - عملیات اتصال شبکه برق ایران به شبکه برق کشور عراق براساس توافق‌های به عمل آمده بین وزارتخانه‌های نیروی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق آبان‌ماه پارسال با اتصال خط 400 کیلوولت العماره _ کرخه انجام شد که دستاوردی مهم در کارنامه دولت تدبیرو امید محسوب می‌شود و می توان با تکیه بر آن اوج مصرف برق را مدیریت کرد.

تهران - ایرنا - دیوان عالی اسپانیا به دنبال اتهام‌های طرح شده علیه «خوان کارلوس د بوربون» پادشاه پیشین این کشور مبنی بر دریافت رشوه از آل سعود، با آغاز تحقیقات رسمی، این پرونده را به جریان انداخت.

شهرری - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: 15 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست به ارزش تقریبی چهار میلیارد و 738 میلیون ریال در انبارهای این شهرستان در طرح نظارتی بازدید از مراکز نگهداری کالا کشف شد.

قصرشیرین - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: استفاده از ماسک در خارج از منزل و نحوه صحیح پوشیدن و خارج کردن آن، تاثیر بسیار زیادی در کنترل و پیشگیری بیماری کرونا دارد از این مردم باید حتما از این پوشش حفاظتی در برابر ویروس کرونا استفاده کنند.

یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به آسیب‌ها و مخاطرات مختلفی که قاچاق انسان در استان ایجاد کرده، برخورد با عوامل این موضوع تشدید می‌شود.

بوشهر - ایرنا - فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: 119 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس بوشهر و کرمان کشف شد.

سبزوار - ایرنا - گرمای هوا و تابش خورشید سوزان در آخرین ماه فصل بهار به تهدید جدی برای مراتع و جنگل‌ها تبدیل شده که تاغزارهای سبزوار در غرب خراسان رضوی هم از آن مصون نمانده‌اند.

رشت - ایرنا - مدیر کل فرودگاه استان گیلان از نزدیک شدن برقراری پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به روال عادی خبر داد و گفت: 80 درصد پروازهای برنامه ای این فرودگاه برقرار شده است.

ارومیه - ایرنا - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: 150 هزار قطعه انواع بچه ماهی کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، آبگیرها و آب‌بندهای این استان رها شد.

بغداد - ایرنا - «مذاکره» یا «گفت و گو» تعابیری است که این روزها به دور جدیدی از نشست راهبردی آمریکا و عراق که قرار است روز چهارشنبه دهم ژوئن (21 خرداد 99) در بغداد آغاز شود، اطلاق می شود. برخی ها اعتقاد دارند نتیجه این نشست خروج یا ماندن نیروهای آمریکایی را مشخص خواهد کرد اما آنچه در این خصوص بیشتر مورد توجه قرار گرفته، ترکیب دو تیم است.

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان همچنان در حال افزایش است، گفت: پلیس نظارت بر اماکن عمومی با برگزارکنندگان مراسم عروسی در خانه باغ‌ها و منازل برخورد می‌کند.

تهران - ایرنا - شیوع بیماری کرونا امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان را همچون سایر فعالیت‌های آموزشی تحت تاثیر قرار داد که با تصمیم مسئولان برای چگونگی برگزاری امتحانات به صورت حضوری و غیرحضوری خردادی متفاوت برای دانش‌آموزان رقم زده شده است.

تهران - ایرنا - «کتاب خم» رمان برگزیده بیستمین دوره جایزه مهرگان ادب اثر علیرضا سیف الدینی روایت داستانی است از ذهن و زندگی شخصیتی که از پس تحقیقات زمان‌مند و مکان‌مند نویسنده خلق شده و مخاطب را به خمیدگی و تفکر به‌معنایی که نویسنده در پی آن است، وامی‌دارد.

قزوین - ایرنا - معاون تعاون و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از معرفی 445 نفر از ایثارگران و خانواده شهدا برای دریافت وام مسکن به بانک‌های عامل در سال جاری خبر داد.

قزوین - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به خاص بودن شرایط برج های دوقلوی فرهنگیان گفت: با توجه به ضرورت حفظ حقوق عامه و بهره برداران؛ در صورت رعایت نکردن موارد ابلاغ شده، عملیات اجرایی پروژه متوقف خواهد شد.