یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی مسائل امنیتی و اقتصادی کشور با حضور وزیران اطلاعات و نفت آغاز شد.

تهران - ایرنا - پرویز ورجاوند یکی از باستان‌شناسان برجسته و فعال فرهنگی و اجتماعی ایران به شمار می‌رود که با کوشش‌های خستگی‌ناپذیر خود توانست از بسیاری از حفاری‌های غیرمجاز جلوگیری کند و حافظ میراث فرهنگی در برابر سواستفاده خرابکاران و غارتگران باشد. وی در معرفی تاریخ و فرهنگ پربار ایران و تشویق جامعه برای پاسدارای از استقلال و یکپارچگی ایران خدمات بی‌بدیلی انجام داد.

ایرنا - بیرجند - جمعی از خبرنگاران خراسان جنوبی روز دوشنبه در یک تور رسانه‌ای از طرح‌های عمرانی، صنعتی و کشاورزی شهرستان خوسف بازدید کردند. عکس: مجتبی گرگی

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: یارانه گازرسانی به هر واحد تولیدی در استان از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در سال گذشته به سقف 6 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت.

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری قزوین گفت: 195 قاچاقچی در حوزه کالا و ارز از ابتدای سال جاری تاکنون دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

کرمانشاه - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از توزیع 2 هزار تن شکر از محل تولیدات کارخانه قند بیستون خبر داد و گفت: توزیع این میزان شکر در استان حباب قیمت را در بازار می‌شکند و بازار را به حالت تعادل باز خواهد گرداند.

قزوین - ایرنا - کشت حفاظتی در استان قزوین شامل کم‌خاک‌ورزی و بی‌خاک‌ورزی در سال جاری به 73 هزار هکتار افزایش یافته است.

کرمان - ایرنا - پاسداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر سال 1360 که در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی رقم خورد و منجر به شهادت بیش از 70تن از اعضای این حزب شد، در ایام پیش رو که به برگزاری این مناسبت مهم نزدیک می شویم، همراهی بیشتری را طلب می‌کند.

اراک - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی گفت: 12 هزار و 600 نازل بنزین و نفت‌گاز و تلمبه‌های عرضه سوخت این استان با هدف ارایه خدمات کیفی نظارت فنی شد.

کرمان _ ایرنا _ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدرسه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در روستای نمونه کشوری گنجان در منطقه رابر این استان به همت بانک مسکن ساخته می‌شود.

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: عملیات کاشت ذرت دانه‌ای در سطح بیش از 6 هزار و 200 هکتار از مزارع این شهرستان انجام شده است.

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون در 88 هزار هکتار از اراضی گندم استان مقابله با سن گندم و 37 هزار هکتار مبارزه با علف هرز صورت گرفته است.

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با تشکیل 71 تعاونی جدید در استان طی سال گذشته، فعالان این عرصه به 791 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

شیراز - ایرنا - نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال اعلام کرد: کسانی که پای قرارداد زیانبار مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را امضا کردند باید پاسخگوی این همه خسارت سنگین به بیت المال باشند.

زاهدان - ایرنا - سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید و گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به سه هزار متر کاهش داد.

قزوین - ایرنا - سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اولین کمپ ماده 16 نگهداری معتادان متجاهر (مدیریت دولتی) را در مساحتی به وسعت 2 هزار هکتار احداث و راه‌اندازی می‌کند.