دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشکده پزشکی ویک فارست واقع در آمریکا دریافتند نیکوتین موجب تشدید متاستاز سرطان ریه و سرایت سلول‌های سرطانی به مغز می‌شود.

پکن - ایرنا - انتشار ویدیوی خشونت پلیس ژاپن با یک تبعه خارجی در توکیو، باعث اعتراض و تجمع شماری از خارجی های مقیم این کشور در توکیو شد.

مشهد - ایرنا - دانشگاهها به عنوان یکی از مراکز عمده جذب جمعیت با برپایی اجتماعات در قالبهای مختلف در پی شیوع بیماریی ویروسی همه‌گیر کرونا، به منظور جلوگیری انتقال ویروسی بیماری تعطیل شده اما فعالیتهای آموزشی خود را در قالب فضای مجازی و آموزش از راه دور پیگیری کرده‌اند.

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: اقدام منطبق بر قانون و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مهم‌ترین اولویت کاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان باشد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از اجرای طرح حمایتی «استارتاپ پلاس» در دو هفته آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از همه استارتاپ‌هایی که فعالیت‌هایی بر پایه تکنولوژی دارند، حمایت می شود.

اراک - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: پنج هزار نیروی جهادگر در قالب 75 گروه جهادی برای اجرای طرح‌های آبرسانی کشاورزی بهمناطق محروم این استان اعزام شدند.

تهران - ایرنا - برخی معترضان خشمگین به رفتارهای پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان در خیابان‌های واشنگتن با به دست گرفتن پرچم فلسطین، اقدامات نژادپرستانه نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

ایرنا - تهران - مجید طاهری پزشک ایرانی زندانی شده در آمریکا، صبح دوشنبه با استقبال حسین جابری انصاری، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه در فرودگاه امام خمینی (ره) به ایران بازگشت. مجید طاهری که از 16 ماه پیش به اتهام نقض تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران در آمریکا زندانی بود چند روز پیش با «مایکل وایت» شهروند آمریکایی زندانی در ایران، مبادله شد.

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت و درمان نیوزیلند بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور برای اولین بار از 28 فوریه گذشته (9 اسفندماه 98) هیچ فردی به بیماری کووید - 19 مبتلا نشده است.

اصفهان - ایرنا - دبیر جشنواه ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: شیوع بیماری کرونا در ماه‌های اخیر باعث شد تا طرح‌های کسب و کار و فن آفرینانه شرکت‌کننده در این جشنواره در زمینه سلامت افزایش یابد.

اصفهان - ایرنا - تقویت سرمایه‌گذاری و رفع موانع آن به ویژه در سال جهش تولید به عنوان راهبرد محوری کشور، در استان اصفهان گام مهمی برای رونق اقتصادی و فتح قله‌های بهره‌وری است که ضروری است برنامه‌ریزی نهادها برای تحقق این امر مهم متمرکز شود.

پکن - ایرنا - مقامات بهداشتی چین روز دوشنبه اعلام کردند هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در داخل این کشور ثبت و گزارش نشده و موارد ابتلا به صفر رسیده است.

نیویورک - ایرنا - یک فعال سیاهپوست آمریکایی با اشاره به اعتراض فراگیر علیه نژادپرستی دستگاه‌های پلیس و امنیتی آمریکا، دولت این کشور را به اعمال تروریسم نژادی علیه رنگین‌پوستان متهم کرد.

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز بامداد دوشنبه گزارش داد: دولت مکزیک برای کاهش تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور، وام یک میلیارد دلاری از بانک جهانی دریافت می‌کند.

تهران - ایرنا - شبکه خبری فاکس نیوز بامداد دوشنبه با ارائه نموداری نشان داد که ارزش بازار سهام آمریکا در زمان اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی افزایش پیدا می‌کند.

تهران - ایرنا - به دنبال شیوع ویروس کرونا، شماری از شهروندان تایلند با حضور در شبکه انلاین در اعتراضات ضد نژادپرستی جامعه سیاهپوستان آمریکا شرکت کردند.