دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

رئیس جمهوری در جلسه روز یکشنبه هیات دولت، طی سخنانی ضمن قدردانی از خدمات حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی طی 7 سال مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران و معرفی "سعید اوحدی" به عنوان رییس جدید این بنیاد افزود: انجام وظیفه در جایگاهی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران و خدمت به خانواده معظم شهدا یک کار بسیار ارزشمند است و جزو افتخارات هر انسانی است که برای مدتی خادم این خانواده های...

زاهدان - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ساخت پروژه 10 میلیون تن فولاد در چابهار با توجه به شعار سال با عنوان «جهش تولید» نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات این استان بسیار حائز اهمیت است.

کرمانشاه - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، خودباوری شرکت‌های دانش‌بنیان، اعتماد دولت و بدنه حکومت به این شرکت‌ها را از نکات مثبت بحران کرونا برشمرد و گفت: شرکت‌های فناور در همه بحران‌ها پای کار هستند و اگر به توان و ظرفیت آنها و جوانان توجه شود می‌توانند در همه زمینه‌ها برای برون‌رفت از مشکلات آستین همت را بالا بزنند.

تهران - ایرنا - شهردار تهران گفت: حدود هشت سال از ورود آخرین اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت می‌گذرد.

بجنورد - ایرنا - بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، به عنوان مرکز اصلی قرنطینه مبتلایان کووید 19 در خراسان شمالی، از امروز - دوشنبه - به حالت پیش از کرونا بازگشته و آماده پذیرش سایر بیماران شده است.

رییس جمهوری در جلسه روز یکشنبه هیات دولت، با تاکید بر این که توفیق خدمت به خانواده معظم شهدا از جمله افتخارات است، گفت: دولت از خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران دریغ نکرده و نخواهد کرد.

سبزوار - ایرنا - تصادف یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل اتباع افغانستان با یک دستگاه خاور در محدوده شهرستان داورزن چهار کشته و هشت مصدوم بر جای گذاشت.

ارومیه - ایرنا - مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: بردیا سعادت، پشت خط زن ارومیه‌ای تیم ملی نوجوانان و جوانان والیبال ایران برای فصل آینده با نایب قهرمان لیگ صربستان به توافق رسید و جوان‌ترین لژیونر این رشته ورزشی در کشور لقب گرفت.

تهران - ایرنا - معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: دولت و وزارت امور خارجه با جدیت و پشتکار تلاش می‌کنند تا پرونده شهروندان ایرانی که در چهارچوب سیاست فشار حداکثری آمریکا گرفتار پرونده‌سازی آمریکایی‌ها شده‌اند، مختومه شود.

تهران - ایرنا - عضو پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس دهم عقیده دارد: اعتباری که برای حوزه فرهنگ گذاشته می‌شود، درصدی ناچیز است و نگاهی که به حوزه فرهنگ داریم، نگاهی فرعی و حاشیه‌ای است؛ بودجه فرهنگ هم متاثر از همین نگاه است.

مشهد - ایرنا - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: سهمیه شهر جدید بینالود از طرح "اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" به منظور ساخت واحدهای مسکونی چهار هزار واحد است که در دو مرحله ساخته می‌شود.

مشهد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: زمانی که بخشهای مختلف زنجیره تولید گوشت از ابتدای پرورش دام زنده تا عرضه گوشت برای مصرف کننده مشخص شده باشد انحرافات در این بخش زودتر شناسایی و وضعیت بازار آن قابل کنترل خواهد بود.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به رشد 36 درصدی جمع‌آوری زکات فطریه طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: همزمان با عید فطر امسال، 135 میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع‌آوری شد.

قزوین - ایرنا - مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت طلاق با توجه به اسناد بالادستی و فرمایش مقام معظم رهبری اجرا می‌شود.

پکن - ایرنا - به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، نشست تخصصی در فضای مجازی با عنوان "شخصیت و جایگاه امام خمینی (ره) " با حضور حدود 100 نفر از محققان و علاقه مندان ژاپنی برگزار شد.

تهران - ایرنا - یک متخصص تغذیه گفت: مصرف میوه‌های کال فصل بهار می‌تواند برای بدن انسان مضر باشد بر این اساس توصیه می‌شود از میوه‌های رسیده مصرف کنیم.