دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

یاسوج - ایرنا - ویروس کرونا، با خاموش کردن چراغ صنعت گردشگری خسارات جبران ناپذیری به این حوزه وارد کرده است، با بهبود شرایط وضعیت کرونایی کشور و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد اجازه بازگشایی اماکن استان اعم از هتل ها، رستوران ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و اردوگاه‌های گردشگری به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی داده شده است.

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، گفت: اعتبارات حمایت نرم افزاری از این واحدها فراهم است.

سنندج - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، گفت: محور سنندج - دیواندره به علت اجرای عملیات عمرانی جاده‌ای از امروز به مدت سه روز مسدود شد.

تهران - ایرنا - دارنده مدال طلای المپیک جوانان با بیان اینکه تمرکز شرط نخست موفقیت در وزنه‌برداری است گفت: در ایران بزرگانی مانند «حسین رضازاده» تمام تمرکز خود را بر روی موفقیت می گذاشتند و من سعی می کنم از تجربیات آنان نهایت بهره را ببرم.

تهران - ایرنا - دارندگان چاه‌های کشاورزی اگر در چهار ساعت اوج مصرف (12- 16) فصل تابستان موتورهای چاه خود را خاموش کنند در مابقی ساعت‌ها از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: با رای قاضی پرونده، خانه تاریخی سپهبد امیر احمدی مجدد بازسازی می‌شود.

تهران - ایرنا - سرمربی تیم هیات فوتبال خراسان گفت: موافق موکول شدن مرحله حذفی به فصل بعد نیستیم. این نظریه قابل اجرا نیست زیرا با این بازیکنان به پلی‌آف رسیدیم و اگر آنان در فصل بعد نباشند تجربه شیرین قهرمانی را نمی‌چشند و به بازیکنان جدید این تجربه می‌رسند و منصفانه نیست.

تهران - ایرنا - رسیدگی به وضعیت «کودکان بدون شناسنامه» یک معادله چند وجهی است. معادله‌ای که بدون شک قربانیان آن کودکانی هستند که تا پایان عمر خود، بی هویت زندگی را سپری کرده و در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های ریز و درشت یک جامعه به حساب نمی‌آیند.

شهرکرد - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به نوسانات اقتصادی گفت: شهرداری شهرکرد اعتبارات موجود در حساب‌های خود را در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند.

سمنان - ایرنا - دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: نظام بانکی به منظور کمک به تولید، به جای سرمایه در گردش، به سمت تامین سرمایه ثابت برای واحدهای تولیدی تغییر رویکرد بدهند.

شیراز - ایرنا - مردم روستای سلطان آباد شهرستان شیراز که یکی از روستاهای همجوار کلانشهر شیراز است، این روزها با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند و سهم آنان از شبکه آب شرب بیش از چهار ساعت در هفته نیست.

تهران - ایرنا - دراگان اسکوچیچ در لیگ نوزدهم از ترکیب‌های زیادی استفاده کرده و حالا در تیم ملی نیز با توجه به مهره‌هایی که در اختیار دارد و همچنین رقبای تیم ملی می‌توان حدس زد کدام روش، محتمل‌ترین روش برای تیم تحت اختیارش خواهد بود.

قزوین - ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 فقره آتش سوزی در استان صورت گرفته که منجر به سوختن 200 هکتار از اراضی و مراتع قزوین شده است.

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: خود مراقبتی ها باید در تمام ساعت و مراحل فعالیت های روزمره افراد انجام گیرد و با خود مراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی می توان در مقابل ویروس کرونا خود را ایمن ساخت.

کرمان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: شورای معادن با حضور تمام دستگاههای عضو آن سال گذشته برای نخستین مرتبه توانست 230 میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن جذب کند در حالی که این آمار طی سال‌های قبل پنج صدم درصد برابر با 100 میلیون تومان بود.

همدان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از بهره‌برداری پتروشیمی هگمتانه تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: این صنعت بزرگ به عنوان دومین تولیدکننده پی‌وی‌سی پزشکی کشور در کاهش واردات بسیار اثرگذار است.