دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «ساناز محب»، شاعر معاصر ترجمه‌ای از کتاب اشعار «پل استر»، نویسنده و شاعر آمریکایی در کتاب «در فاصله‌ای به اندازه سه اینچ» به دست داده است.

تهران - ایرنا - یک روانشناس بالینی گفت: ترس، فوبیا و اضطراب سه مورد از اختلالات روانی است که در پی شیوع ویروس کرونا در میان افراد شایع شده است.

شیراز - ایرنا - با جود اینکه ستاد مقابله با کرونا مجوز فعالیت های برخی از رشته‌های ورزشی را با رعایت پروتکل بهداشتی صادر کرده اما به نظر می‌رسد فعالیت مدارس فوتبال فارس همچنان تحت الشعاع این ویروسی که دست بردار نیست، قرار گرفته باشد و هنوز تکلیف آن مشخص نشده است.

تهران - ایرنا - اقیانوس‌ها و دریاها پهنه‌های آبی ارزشمندی به لحاظ تامین مواد غذایی و مسائل آب و هوایی هستند، تقریبا 71 درصد سطح کره زمین که مساحتی حدود 361 میلیون کیلومتر مربع است، از آبهای شور این پهنه‌ها پوشیده شده اما آنها هم مانند سایر مولفه‌های زیستی در کره زمین دستخوش تغییر شده و بخش زیادی از دریاها و اقیانوس‌ها در حال مردن هستند.

خرم‌آباد - ایرنا - ناله‌های پیرزن با آن لرزش صدایش چیزی کمتر از آتشی که بر جان جنگل های بلوط افتاده ندارد؛ اشک‌ها و ضجه‌هایی که می گوید؛ سوختن حیوانات را همراه با درختان جنگل‌ها دیده است.

سبزوار - ایرنا - فرماندار جوین گفت: معین‌های اقتصادی این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی در چارچوب اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تاکنون 689 فرصت شغلی پایدار ایجاد کرده‌اند.

تربت‌حیدریه - ایرنا - فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: تاکنون 45 تفاهنامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی در چارچوب اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی و فرهنگی خراسان رضوی در این شهرستان به امضا رسیده است.

مشهد - ایرنا - مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای خرید تضمینی کلزا و گندم در این استان تاکنون 6 هزار و 560 تن از این دو محصول خریداری شده است.

روزنامه‌های خراسان رضوی روز دوشنبه نوزدهم خرداد 1399 مطالب متنوعی منتشر کردند که عنوان‌های برجسته آنها مرور می‌شود.

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد از اجرای کاداستر در سطح پنج هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در اجرای قانون کاداستر خبر داد.

تهران - ایرنا - سعید نفیسی مترجم، پژوهشگر و بنیانگذار نشر دانشگاهی در ایران است که توانست با انتشار آثار مختلف روح وطن‌پرستی و قهرمانی را تقویت کند و بیشترین تاثیر را روی جوانان در دفاع از مام وطن و حفظ استقلال کشور داشته باشد.

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمک به سالم سازی فضای رسانه‌ای، صیانت از خدمات نظام و صیانت از مدیران کارآمد ضروری و از جمله وظایف نخبگان، دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی و افراد تاثیرگذار جامعه است.

مشهد - ایرنا - رییس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به روند افزایش مبتلایان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی هشدار داد.

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: پروژه 2 خطه کردن مسیر ریلی زنجان - تهران هم‌اکنون به پیشرفت 71 درصدی رسیده و پیمانکار قطعه زنجان به سلطانیه در زمان حاضر فعال است.

مشهد - ایرنا - با فرارسیدن فصل گرما مساله کم آبی روستاهای اطراف مشهد دوباره و چندباره به عنوان یک چالش فصلی در حال سربرآوردن است و لازم است مسوولان پیش از وقوع بحران پیشگیری کنند.