دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - پل مشترک اتومبیل‌رو در مرز ایران با ترکمنستان عصر امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار خراسان رضوی در دفتر وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

بوشهر - ایرنا - فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: سارق حرفه‌ای وسایل داخل خودرو با سابقه 10 فقره سرقت در شهرستان گناوه این استان دستگیر شد.

یزد - ایرنا - یکی از بهترین و آسانترین راه‌های مناسب و ضروری برای تحقق شعار امسال و جهش تولید به خصوص صنایع‌دستی در گرو برنامه‌ریزی، پیگیری و حمایت از صنعتگران این عرصه مهم برای تولید و اشتغال مولد و مفید است.

تهران - ایرنا - نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، اقتصاد و معیشت مردم را از مهمترین اولویت‌های تحولی کشور برشمرد و گفت: مساله معیشت به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات کنونی باید در سایه تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی تعدیل و رفع شود.

همدان - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن هفته محیط زیست، دومین تابلوی نمایشگر کیفیت هوای استان همدان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در ملایر راه‌اندازی شد.

مشهد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی1399-1400 این استان با کمبود قطعی 19 هزار معلم مواجه است.

قزوین - ایرنا - رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت استان قزوین گفت: براساس بررسی های صورت گرفته 25 درصد گروه سنی بالای 18 سال این استان به میزان کافی لبنیات استفاده می کنند.

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای کاهش وابستگی به منابع آبی خارج از استان 150 هزار مترمکعب آب‌شیرین کن در قالب 14 سایت در این استان در دست ساخت است.

زنجان - ایرنا - در سطح کلان از سال 97 توجه ویژه‌ای به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شده و اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای این امر، اختصاص یافته که سهم استان زنجان در سال‌های 97 و 98 به ترتیب 13 و 28 میلیارد تومان بود و برای سال جاری نیز حدود 16 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

ایلام - ایرنا - زلزله ای به بزرگی 3.8 ریشتر لحظاتی پیش صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران را لرزاند.

زاهدان - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید صبح امروز دوشنبه در زابل سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی به سه هزار متر شد.

کرج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعلام کرد که برای ساماندهی و بازیافت مناسب پسماندهای خشک، سامانه هوشمند در این شهر راه اندازی شده است.

تبریز - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صدا و سیما موضوع تبلیغات سوء علیه پنیر لیقوان را اصلاح و جبران کند، گفت: نباید به بهانه تبلیغ یک محصول و یک برند، محصول دیگر را از بین ببریم.

رشت - ایرنا - بازهم روزجهانی دیگری به پاسداشت صنایع دستی از راه رسید؛ اما این بار کرونا فرصت تکرار کلیشه های نخ نمایی چون " صنایع دستی تجلی گر ذوق"، " صنایع دستی ما و تاریخ کهنش "، " ما از همه بهتریم " و... را گرفت و خود در قصه ای نو، صنایع دستی هزار رنگ گیلان را به چالش کشید.

دزفول - ایرنا - شهردار دزفول گفت: مرمت و بهسازی نمای بیرونی خانه تاریخی سهرابی با اعتباری افزون بر 400 میلیون ریال توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول آغاز شد.

یاسوج - ایرنا - مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 760 واحد صنفی متخلف از پروتکل های بهداشتی کرونا در این استان تاکنون پلمب شده اند و در ایام پیش رو، نظارت ها و برخورد با متخلفان تشدید خواهد شد.