سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: 266 کیلوگرم تریاک در بازرسی از سواری پژو پارس در شهرستان بیرجند کشف شد.

دهلی نو - ایرنا - نیروهای هندی و چینی در ساحل یک دریاچه مرزی کوچک به نام "پانگونگ تسو" در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌اند. این مناقشه که در ارتفاع 4 هزار متری از سطح دریا اتفاق افتاده، بارزترین نمایش اختلافات دو کشور پر جمعیت جهان است اما تنها دلیل بی‌اعتمادی دو کشور به یکدیگر نیست.

تهران - ایرنا - بارسلونا با شکست یوونتوس برای دومین بار موفق شد هر سه جام معتبر در یک فصل را به دست بیاورد و تاریخ‌سازی کند.

«محسن بهاروند» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با یادآوری اینکه تحقیقات از سانحه سقوط هواپیما تمام شده است، گفت: ایران برای برخورد با مقصران سقوط هواپیمای اوکراینی صلاحیت انحصاری دارد.

بعد از اعلام شعار «تنوع زیستی؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب طبیعت» برای روز جهانی محیط زیست در سال 2020، دستورالعملی برای این روز از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (یونپ) منتشر شده است.

تبادل زندانیان ایران و آمریکا سبب شد تا ترامپ موضوع توافق را به میان بیاورد، توافقی که به گفته محمدجواد ظریف در ابتدای دولت او وجود داشته است اما حالا تنها تغییر رفتار آمریکاست که آن را اصلاح خواهد کرد.

تهران - ایرنا - ترامپ هفته گذشته وارد چالش جدید شد؛ چالش توئیتر! ترامپ مانند بسیاری از سیاستمداران تمایل دارد تا از منافع شبکه‌های اجتماعی برای رساندن نیت‌ها و خواست‌های خود به مخاطبان‌اش بهره بگیرد؛ ولی دوست ندارد تا به صورت متقابل صدای آن‌ها را نیز بشنود.

تهران - ایرنا - سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: همزمان با بازگشایی سالن‌های سینمایی کشور یکصدهزار ماسک و مواد بهداشتی مورد نیاز سینماها توزیع خواهد شد.

کابل - ایرنا - دولت افغانستان برای مقابله بهتر با ویروس کرونا، طرح تازه‌ای را اجرایی کرد که براساس آن تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی سه ماه دیگر تمدید شد.

تهران - ایرنا - نشان چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور رئیس و اعضاء هیئت مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این موزه رونمایی شد.

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: باید راهبرد 10 ساله جمعیت استان قزوین طراحی شود تا بتوان در چهارچوب آن برای اصلاح و بازنگری فرایندهای جمعیتی استان پیش رفت.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: آتش‌سوزی در مراتع منطقه "بهمرد" دشتستان این استان که از صبح امروز آغاز شد، ادامه دارد و تلاش نیروهای امدادی و مردمی برای مهار آن همچنان ادامه دارد.

تهران - ایرنا - با دنبال کردن اخبار و اتفاقات رخ داده در زمینه نشت اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در ماه‌های اخیر، شاید اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، رشد تعداد این اتفاقات با شیب نسبتا بالا در همین مدت کوتاه باشد. رخ دادن حملات سایبری در دنیای الکترونیکی امروز به یک امر بدیهی تبدیل شده، اما آیا نشت این حجم از اطلاعات در یک بازه زمانی چند ماهه هم امری بدیهی محسوب می‌شود؟

تهران - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: با مشارکت مالی 306 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور، مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول تکمیل می‌شود.

رشت - ایرنا - سرپرست هلال احمر گیلان گفت: طی تعطیلات اخیر در استان امدادگران این جمعیت حوادث مختلفی از گمشدگی در جنگل تا غرق شدگی و تصادف زنجیره ای را امدادرسانی کردند.