سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

آستارا - ایرنا - گردشگری به علت سقوط از ارتفاعات روستای کوته‌کومه بخش لوندویل آستارا مصدوم شد و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، سه متصرف اراضی ملی را دستگیر کردند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تاکید کرد: در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، تجربیات و کارهای ماندگار اساتید برجسته و پیشکسوتان باید به شکل مکتوب جمع‌آوری و به نسل‌های آینده منتقل و به حوزه میراث ناملموس هم توجه کرده و این فرصت را نباید از دست داد و این مهم را باید دریابیم.

یاسوج - ایرنا - رئیس دانشگاه یاسوج گفت: بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز، دانشگاه یاسوج در بین دانشگاههای جامع کشور به عنوان برترین دانشگاه شناخته شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: اصل محوری نگهداری کودکان زیر 18 سال معارض قانون، تنها با هدف اصلاح و تربیت و همچنین تأمین مصلحت آنان سامان‌دهی شده و بنیان این نظام بر پایه پیشگیری رشدمدار استوار است.

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی بر ضرورت گفتمان سازی پیرامون مسائل محیط زیستی و در الویت قرار دادن آن تاکید کرد.

پکن - ایرنا - درپی محدودیت های فزاینده آمریکا برای شرکت ها و موسسات چینی، وزارت بازرگانی چین به واشنگتن نسبت به تبعات چنین اقدامی هشدار داد.

تهران - ایرنا - ماتئوش موراویه‌تسکی نخست وزیر لهستان ابراز امیدواری کرد برخی از نیروهای نظامی که آمریکا از قصد خارج کردن آنها از آلمان را دارد در لهستان مستقر شوند.

تهران - ایرنا - یکصد و هفتاد و نهمین نشست اوپک دقایقی قبل با سخنرانی محمد عرقاب، رئیس دوره‌ای این سازمان از طریق وبینار رسما آغاز شد.

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: اکنون بیش از 500 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود از این رو تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستاها یکی از برنامه‌های توسعه محور در این استان است.

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی با صدور پیامی نوشت: محیط زیست سالم، فراتر از یک نیاز عادی برای نسل حاضر، یک انتظار و امید برای نسل آتی است.

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم گفت: نمایندگان جدید مردم در مجلس، ظرفیت‌های بیرونی استان را شناسایی کنند.

رشت - ایرنا - فرماندار لاهیجان با اشاره به ظرفیت های بسیار این شهرستان در بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعتی دراشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم این منطقه گفت: ارتقاء، توسعه و بهره گیری از ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف در گرو تقویت زیرساخت هاست.

ساری، ایرنا - استاندار لوری ارمنستان اعلام کرد: این استان آماده فراهم کردن تمامی شرایط برای فعالیت اقتصادی تجار مازندران است و سرمایه‌گذاری در مازندران را در اولویت خود قرار می‌دهد.

ایرنا - اهواز - شهرستان باغملک از هشت دهستان تشکیل شده است که اکثر روستاهای آن با مشکل کم‌آبی مواجه‌اند. آب بیشتر این روستاها به صورت جیره‌بندی و دو تا سه ساعت در شبانه‌روز تامین می‌شود. آب‌گرمک، آبگندو، تیغن علیا، چلچلک و دره‌نی از جمله این روستاها هستند. کیفیت آب این روستاها مورد تایید مردم نیست و اهالی برخی روستاها با تانکر آب شرب مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند. فرسوده بودن خطوط لوله...

تبریز - ایرنا - فرماندار میانه گفت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری آزمون های نهایی سال تحصلیل جاری به صورت حضوری در فضای سالم و با رعایت پروتکل بهداشتی و ایمن در نظر گرفته شده است و خانواده ها نگران سلامتی فرزندان خود نباشند.

تهران - ایرنا - پس از ایجاد ساختار مردم‌سالار در عراق، طیف‌هایی از اهل تسنن عناصر قدرت سیاسیشان را از دست‌رفته‌دیدند اما در دوره‌های بعد به تدریج گرایش بسیاری از اهل سنت تغییر کرد و مشارکتشان در انتخابات و مناصب حکومتی، شکل جدی‌تری به خود گرفت و توانستند بخشی از کرسی‌های پارلمان و وزارتخانه‌ها را از آن خود کنند.