سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نسبت به تأثیرات کرونا و ملخ‌های صحرایی بر افزایش گرسنگی در آسیا و اقیانوسیه هشدارداد.

تهران - ایرنا - قهرمان مسابقات فرمول یک جهان با اشاره به تجربه خود از حملات نژادپرستانه، از اعتراضات در جریان در آمریکا و سرتاسر جهان در مبارزه با این پدیده حمایت کرد و گفت: برای مبارزه با نژادپرستی و زورگویی کاراته یاد گرفتم.

تهران - ایرنا - وزیر نفت در ابتدای نشست 179 وزیران نفت و انرژی اوپک در بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد حسین کاظم‌پور اردبیلی، گفت: کاظم‌پور مدافع حقیقی منافع کشورش بود و همزمان می‌توانست توازن بین این منافع را با مصلحت جمعی کشورهای اوپک برقرار کند. به همین دلیل است که او در تمام سمت‌های بین‌المللی خود برقرارکننده اجماع بود.

اهواز - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا پیرامون حشره دراکولا که این روزها باعث ایجاد نگرانی اذهان شهروندان این شهرستان شده، توضیحاتی ارایه داد.

تهران - ایرنا - وزیران نفت و انرژی 13 کشور عضو اوپک با انتخاب امیرحسین زمانی‌نیا، نماینده ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موافقت کردند.

تهران - ایرنا - پلیس پایتخت نسبت به در اختیار قرار گرفتن اطلاعات مربوط به متقاضیان خرید خودرو توسط افراد ناشناس هشدار داد.

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بندر دیر این استان برای دومین روز متوالی دمای 50 درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

ایرنا - تهران - آیین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان 06 به فضای سبز شهری روز شنبه با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، پیروز حناچی شهردار تهران، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی، مهدی هاشمی رییس شورای شهر و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مقامات لشگری و کشوری برگزار شد.

یزد - ایرنا - فرمانده انتظامی یزد گفت: در سال 99 طرح‌های مختلفی برای بهبود شرایط امنیتی استان پیش‌بینی شده است از جمله آن می توان به ساماندهی تردد شهروندان خارجی، انضباط ترافیکی، موتورسیکلت سواران و نیز تقویت حوزه های پلیس راه و راهنمایی و رانندگی یاد کرد.

تهران - ایرنا - اگر ترامپ نخواهد با چین به سازش برسد مسیری جز نزدیک شدن به اروپا و برقراری موازنه و ایجاد جبهه قوی جهانی ندارد. انتخابی که با توجه به رویکرد فعلی ترامپ در قبال اروپای واحد نیز کم هزینه‌تر از سازش با چین نیست.

تهران - ایرنا - مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام خبر بازگشت 4 خدمه نجات یافته شناور باری «بهبهان» که در آب‌های عراق غرق شده است، گفت: دولت ایران در حال رایزنی سیاسی با عراق برای کسب مجوز ورود شناورهای تجسس و نجات به آب های این کشور است.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی پادشاهی سوئد، اظهارداشت: امیدوارم در شرایط حساس و بحرانی ناشی از ویروس کرونا، با همدلی و مساعی مشترک مسئولین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی سوئد، شاهد رشد و گسترش صلح و ثبات جهانی و تعمیق روابط فیمابین در سطوح دوجانبه و بین‌المللی باشیم.

تهران - ایرنا - شهردار تهران از توافق مدیریت شهری با ارتش برای بازگشایی مسیر پادگان جی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا در خصوص پادگان تسلیحات نیز این توافق حاصل شود.

رشت - ایرنا - نماینده مردم شهرستانهای املش و رودسر درمجلس شورای اسلامی گفت: باید با دغدغه رفع مشکلات مردم باید کمربندهای مدیریتی را محکم و همه بخش ها در کنار هم برای رفع چالش ها و معضلات موجود گام برداریم.

مشهد - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: یک قاچاقچی ارز در مشهد به پرداخت 13 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

آبادان - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری و کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروندگفت: مالکان خودروهای پلاک اروندی در فرآیند شماره‌گذاری نیازی به پرداخت وجه به واسطه‌ها ندارد و فرآیند تعویض پلاک خودروی خود را به صورت غیرحضوری پیگیری کنند.