سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تداوم گسترش کرونا ویروس و احتمال تشدید آن، ژاپن و کشورهای شرکت کننده در این رویداد جهانی را بر سر دو راهی قرار داده است، المپیکی که شکوه و عظمت آیین افتتاحیه و اختتامیه را چالش برانگیز کرد.

تهران - ایرنا - انتشارات ققنوس همزمان با بیستمین سالگرد درگذشت هوشنگ گلشیری مصادف با انتشار چاپ نهم از تصحیح این نویسنده از گلستان سعدی، بخشی از دست نوشته‌های او را در ویرایش این کتاب منتشر کرد.

ایرنا - نیشابور - استاد پرویز مشکاتیان، نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی، مشهور به پدر سنتور ایران در سال 1334 در نیشابور به دنیا آمد و 30 شهریور سال 1388 در تهران فوت کرد. ساعت 7 صبح روز 14 خردادماه 99 همزمان با آغاز تعطیلات چندروزه، خانه پدری استاد پرویز مشکاتیان به شماره ثبت ملی 118 که قرار بود طبق تصمیم شورای شهر به خانه موسیقی نیشابور تبدیل گردد توسط مالک و بدون اطلاع به اداره میراث...

اصفهان - ایرنا - مدیر قطب اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان گفت: زیست بهتر در دوران پساکرونا نیازمند تغییر رویکرد با استفاده بیشتر از فرصت‌های جدید و فن‌آوری به جای سرمایه و سایر منابع است.

رییس جمهوری روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، تامین بهداشت و درمان جامعه را وظیفه مهم دولت عنوان کرد و گفت: بسته‌های حمایتی در قالب تسهیلات بانکی، صندوق بیمه بیکاری و بسته‌های معیشتی تا زمانی‌که کووید 19 روبروی ما است ادامه خواهد یافت.

ساری - ایرنا - شنا کردن درآب های مختلف به ویژه سواحل دریای خزر یکی از تفریحات رایج مسافران در مازندران است، اما رعایت نکات لازم برای شنا نکته‌ای است که متاسفانه توسط بخشی از مسافران و مجاوران نادیده گرفته شده و برخی مواقع به حادثه‌ای مرگبار می‌انجامد.

تهران - ایرنا - پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تصمیم وزارت ورزش و جوانان برای کنار کشیدن از حضور در مجمع فدراسیون فوتبال بسیار هوشمندانه بود.

شیراز - ایرنا - دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس گفت: شیوع بیماری کرونا معیشت و زندگی کارگران را دچار مشکل و مخاطره کرده است.

شیراز - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: آتش زدن پس مانده محصولات در اراضی کشاورزی استان فارس بر اساس مواد20 قانون هوای پاک و 688 مجازات اسلامی و ماده 45 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، خلاف قانون است و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: به کمک مراجع انتظامی و قضایی با تورهای غیرمجاز گردشگری استان برخورد می‌شود.

تهران - ایرنا - مهاجم اسپانیایی تیم فوتبال چلسی در راه پیوستن به تیم رم ایتالیا قرار گرفت.

تهران - ایرنا - نتایج نظرسنجی سایت وزارت ورزش و جوانان با موضوع عوامل موثر بر تاخیر ازدواج جوانان، عدم اشتغال و درآمد کافی را بزرگترین عامل در تاخیر ازدواج جوانان نشان داده است.

گناوه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش دیلم استان بوشهر گفت: طبق دستورالعمل در صورت موجه بودن غیبت دانش‌آموزان در امتحانات نهایی در تاریخ‌هایی که بعد مشخص خواهد شد آزمون مجدد از آنان گرفته می‌شود.

اصفهان - ایرنا - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: 35 دستگاه خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در یک باب پارکینگ در حاشیه کلانشهر اصفهان کشف و ضبط شد.

تهران - ایرنا - «عاطف الطراونه» مدیر «اتحادیه پارلمان عربی» و رئیس مجلس نمایندگان اردن، نسبت به طرح‌های مشکوک رژیم صهیونیستی جهت اشغال باقیمانده سرزمینهای فلسطین هشدار داد.

تهران - ایرنا - هیات عمومی دیوان عدالت اداری به حل مشکل پرداخت فوق‌العاده ایثارگری به ایثارگران رای داد.