سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - استاد دانشکده سیاست‌های جهانی دانشگاه دولتی مسکو (ام. گ. او) معتقد است که اعتراض‌های گسترده کنونی پیامد دهها سال تبعیض نژادی در آمریکا و انباشته شدن مسائل در این عرصه است.

بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: دبیرخانه دائمی «بجنورد، شهر ملی گلیم و سفره‌کردی» با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال تجهیز شده که بزودی افتتاح می‌شود.

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: نماز جمعه با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ابتدای تیرماه در تمامی شهرها و مناطق استان اقامه می‌شود.

زاهدان - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سه هزار و 17 نفر از شهروندان این استان با تماس به شماره تلفن 115 از مرکز اورژانس این دانشگاه به صورت تلفنی در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی مشاوره گرفتند.

اراک - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تشکیل پرونده و مراحل ثبت ملی 22 اثر تاریخی این استان با هدف حفظ داشته‌های ارزشمند و جلوگیری از تخریب به جریان افتاده و این آثار به زودی در فهرست ثبت ملی قرار می‌گیرند.

تهران - ایرنا - بخشدار رودبار قصران از توابع شهرستان شمیرانات اظهار داشت: با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا، باید تمهیدات جدی برای ساماندهی یا ممانعت از ورود گردشگران به منطقه اتخاذ شود.

جهش تولید، نیازمند تغییرات نهادی گسترده اقتصادی‌حقوقی، سیاسی، اجتماعی‌فرهنگی و دگرگونی‌های عمیق در زمینه تولید علم و اندیشه و تولید کالا و خدمات است.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: قطار گردشگری استان پس از چند ماه وقفه روز پنجشنبه 15 خردادماه جاری حرکت خود را از سر گرفت.

تهران - ایرنا - سرپرست هیئت باستان‌شناسی گفت: پروژه بررسی سیستماتیک محوطه‌های باستانی روستای صدرآباد زرندیه استان مرکزی که از مهمترین سایت‌های باستان‌شناسی مرکز فلات ایران محسوب می‌شود، به شناسایی 21 محوطه باستانی و کشف پیکرک‌های بز، اسب، عقاب و فنجان‌های کوچک منجر شد.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی جزییات سیاست «هدف‌گذاری تورم» و اعلام نرخ هدف تورم 22 درصد برای سال 99 را تشریح کرد.

تهران - ایرنا - رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان در پیامی با تبریک انتخاب «محمدباقر قالیباف» به ریاست مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که فعالیت مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به تحکیم و گسترش مناسبات دوستانه تاجیکستان و ایران در حوزه‌های مختلف منجر شود.

سمنان - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ظرفیت تولید انواع ورق های فولادی و گالوانیزه در سمنان سالانه 780 هزار تن است.

تهران - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نیازمند یک تحول جدید در حکم روایی به ویژه در حوزه اقتصاد و فرهنگ است.

تهران - ایرنا - شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور با انتشار نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و پزشکی خواستار به تعویق افتادن بازگشایی این دانشگاه‌ها شدند.

تهران - ایرنا - مورگان فورستر یکی از مطرح‌ترین رمان‌نویسان و منتقدان ادبی و اجتماعی انگلیس به شمار می‌رود که با خلق داستان های کوتاه و رمان‌هایی مانند هواردز اند، گذری به هند، آنسوی حریم فرشتگان و داستان کوتاه صخره به شهرتی جهانی رسید.

کرج - ایرنا - رییس موسسه تحقیقات، اصلاح و تولید نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه های این موسسه در سال جهش تولید، هدفگذاری برای معرفی 20 واریته جدید بذر غلات، دانه های روغنی، هیبرید ذرت و گیاهان علوفه ای است.