سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مقامات کشور چین پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، بستر لازم برای بازگشایی سینماها را در این کشور آماده می‌کنند.

گچساران - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: فعالان اقتصادی این استان یکهزار کارت هدیه بین خانواده های خسارت دیده از انتشار ویروس کرونا در این استان توزیع کردند.

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: آموزش‌های سنتی در فعالیت‌های این مجموعه باید حذف و یا تغییر اساسی پیدا کند چرا که زمان دوره‌های حضوری گذشته و باید از فناوری روز در آموزش‌های مهارتی بهره گرفته شود.

گناوه - ایرنا - فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی باتوجه به روند صعودی آمار مبتلایان کرونا در این شهرستان از ورود افراد بدون ماسک در حوزه کاری خود ممانعت کنند.

دهلی نو - ایرنا - اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند اعلام کرد: رویکرد قاطع در شورای امنیت سازمان ملل برای پاسخ موثر به تروریسم بین المللی و اصلاح چند جانبه گرایی برای نشان دادن واقعیت‌های امروزی در میان اولویت‌های هند به عنوان عضو غیر ثبات شورای امنیت خواهد بود.

تهران - ایرنا - یک حقوقدان گفت: اساس تدوین و تنظیم لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان، نگرانی از گسترش خشونت و بالاخص خشونت‌های خانگی علیه زنان است اما به نظر می‌رسد که تا تصویب نهایی این لایحه، همچنان راه درازی در پیش باشد و البته نمی‌توان به صرف وضع قانون امیداور به از بین رفتن خشونت علیه زنان بود.

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه کردستان گفت: از ابتدای اسفند تاکنون 14 نوزاد از مادران مبتلا به کرونا در استان متولد شده‌اند که تنها 2 نوزاد مبتلا به این بیماری بودند که آنها نیز پس از سیر مراحل درمانی، بهبود یافتند.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه «شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی» را به معاونان، رؤسای مراکز و مدیران سازمان مرکزی و رؤسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ کرد.

کابل - ایرنا - سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد: 38 نفر دیگر از زندانیان وابسته دولت افغانستان از زندان های وابسته به این گروه در استان های «فراه» و «نیمروز» از زندان آزاد شدند.

تهران - ایرنا - معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های ایران خودرو گفت: از مجموع نفرات متقاضی پیش ثبت‌نام چهار محصول این شرکت خودروسازی، تعداد 384 هزار و 831 نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند.

مشهد - ایرنا - هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بر اثر بارش‌های رگباری در این استان هشدار داد.

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اعلام بازگشایی مجدد مرز باشماق مریوان گفت: فعالیت تجاری در این مرز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از چند روز تعطیلی از سر گرفته شد.

تهران - ایرنا - چند هفته‌ای می‌شود که آتش به جان مناطق مختلف کشور افتاده و این آتش‌سوزی‌های جنگلی بیشتر در حوزه زاگرس رخ داده است و با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته همچنان مناطق مهمی طعمه حریق شده‌اند. دلایل فراوانی برای این مساله عنوان شده که مهمترین آن به طور قطع غفلت و عامل انسانی به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - اقدام خشونت آمیز تازه پلیس آمریکا این بار در شهر «بوفالو» ایالت نیویورک علیه یک فرد سالخورده که باعث جراجت شدید او شده و حالش وخیم گزارش شده است، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی آمریکا و جهان به دنبال داشته است.

تهران - ایرنا - مدتی است که پویشی با عنوان «دسترسی کامل به رسانه ملی حق ناشنوا است» توسط گروهی از ناشنوایان راه‌اندازی شده است، چرا، چون ناشنوایان نیز به اندازه افراد شنوا حق استفاده و دسترسی کامل از صدا وسیما را دارند اما مطالبه‌گری آنها هر بار با درهای بسته مواجه می شود. در این خصوص یک فعال حوزه ناشنوایان معتقد است صدا وسیما فقط برای افراد شنوا است.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بااشاره به شیوع و ورود به پیک دوم بیماری کرونا در استان از آغاز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خبر داد و گفت: نظارت بر اجرای صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم تشدید می‌شود.