چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در دستوری به ارتش این کشور اعلام کرد تا حدود 9 هزار و 500 نیروی نظامی را از آلمان خارج کند.

نیویورک - ایرنا - نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد پیش‌نویس قطعنامه تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران را به کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت داده است تا اطمینان یابد اجازه نخواهند داد در مهرماه، این محدودیت‌ها خاتمه یابد.

تهران - ایرنا - تیم فوتبال گلادباخ در آغاز هفته سی‌ام بوندسلیگای آلمان مقابل فرایبورگ با یک گل شکست خورد.

تهران - ایرنا - پس از قتل یک زن بومی کانادایی توسط پلیس این کشور، نخست وزیر کانادا تاکید کرد که تبعیض پلیس علیه بومیان باید پایان یابد.

تهران - ایرنا - منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی کنترل شهر «بنی‌ولید» واقع در جنوب شرق طربلس را در دست گرفتند.

تهران - ایرنا - فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با طرح این درخواست که وزارت آموزش و پرورش امتحانات پایه نهم را به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار کند، گفت: موکول شدن امتحانات حضوری به زمان مناسب‌تری که بیماری تحت کنترل باشد راه حلی بی خطر برای پیشگیری از سرایت ویروس کروناست.

مشهد - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: آتش‌سوزی چند اصله درخت کاج در بولوار فکوری این شهر منجر به قطع برق این منطقه شد.

تهران - ایرنا - منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان الحسکه واقع در شمال سوریه 2 کشته و 3 زخمی برجا گذاشت.

شیراز _ایرنا _علی اشرف خانه ای رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان فارس عصر جمعه مورد اصابت گلوله شکارچی غیر مجاز قرار گرفت و مصدوم شد.

اسلام‌آباد - ایرنا - تکرار سریال ساقط کردن پهپادها در خط مرزی کشمیر میان پاکستان و هند، بار دیگر رقم خورد و ارتش پاکستان جمعه شب مدعی سرنگونی سومین پرنده جاسوسی هند در طول 10 روز گذشته شد.

اهواز - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان گفت: عامل اصلی تمرد به ماموران و متهم دیگری که در میدان ارجان این شهرستان اقدام به شرارت، تیراندازی و مجروح کردن تعدادی از منازعین کرده بود، دستگیر شد.

دزفول - ایرنا - آتش سوزی کاه و کلش مزرعه به جنگل پارک ملی دز سرایت کرد.

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه شب در گزارشی با اشاره به اعتراض‌های بین‌المللی در پی کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ایالات متحده نوشت که مرگ وی یک تراژدی آمریکایی با انعکاسی جهانی است.

ساوه - ایرنا - ساعت 19 عصر روز جمعه است و جاده قدیم ساوه به همدان درگیر چنان حجم سنگینی از ترافیک است که گویی وارد اتوبان شهید همت یا چمران تهران می شوی؛ بماند که در جاده های منتهی به سد الغدیر و یولاق هم ترافیک سنگین خودروها حرکت را با کندی مواجه کرده است.

اهواز - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: آتش سوزی در کوه رباط ایذه با تلاش نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و محیط زیست مهار شد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در گفت وگو با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار ارائه و تهیه برنامه‌ریزی لازم برای سازگاری نظام آموزش عالی با کرونا شد.