پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران گفت: یک دستگاه خودروی 206 در مسیر جاده هراز به دلیل خستگی و خواب آلودگی خانم راننده میانسال واژگون شد و راننده خودرو در محل حادثه جان سپرد.

اهواز - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: پارک چوبی واقع در جاده ساحلی اهواز در منطقه کیانپارس چهارشنبه شب دچار آتش سوزی شد که طبق بررسی‌ها این آتش‌سوزی عمدی بوده است.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری پیشین آمریکا با تایید تاریخ آکنده به نژادپرستی این کشور، در پیامی برای کاهش ناآرامی‌ها اذعان داشت: ما توان آن را نداریم که 400 سال نژادپرستی را ناگهان محو کنیم.

تهران - ایرنا - پیام‌رسان اسنپ‌چت که در آمریکا بسیار محبوب است در انتقاد از عملکرد ترامپ در قبال اعتراضات اخیر در این کشور، تبلیغ پیام‌های او را متوقف کرد.

لندن - ایرنا - درگیری شدید میان معترضان به نژادپرستی با پلیس لندن مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس که به دستگیری دو نفر منجر شد، به طور قابل توجهی از سوی رسانه‌های گروهی این کشور سانسور و به عنوان حاشیه به آن پرداخته شد.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع پیشین آمریکا در اظهاراتی بی‌سابقه، دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را تهدیدی علیه قانون اساسی دانست.

تهران - ایرنا - فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل گفت که عربستان مسئول فجایع، بیماری های واگیردار و قحطی در یمن است.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری آمریکا فرار به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید هنگام تجمع معترضان در مقابل کاخ را انکار کرد و گفت که فقط برای بررسی به آنجا رفته بوده است.

نیویورک - ایرنا - سخنگوی سازمان ملل متحد در پاسخ به خبرنگار ایرنا از وضع محدودیت‌های مسافرتی و روادیدی برای برخی دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران توسط دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد.

نیویورک - ایرنا - سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت تیم این سازمان به سرپرستی هماهنگ‌کننده مقیم، از ابتدای فراگیری کرونا با دولت و مردم ایران همکاری داشته است.

تهران - ایرنا - رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جمع معترضانی پیوست که در مقابل ساختمان کنگره این کشور در اعتراض به نژادپرستی پلیس علیه سیاهپوستان تظاهرات کرده بودند.

آتن - ایرنا - شهروندان شهر آتن در مخالفت با سرکوب شهروندان آمریکایی توسط نیروهای ارتش و پلیس این کشور، دست به تظاهرات گسترده ای در مقابل سفارت آمریکا دست زدند و پرچم این کشوررا به آتش کشیدند.

تهران - ایرنا - دادستان کل ایالت مینه‌سوتا علیه همه چهار پلیس درگیر در قتل سیاهپوست آمریکایی اعلام جرم و برای سه نفر آن‌ها که آزاد هستند، حکم بازداشت صادر کرد.

یزد - ایرنا - یک کارگر اففان که هنگام کار بر اثر روش شدن دستگاهی دچار مصدومیت شدید اعضا و جوارح شده بود، با تلاش 37 روزه کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان شهید رهنمون یزد از کام مرگ نجات یافت.

تهران - ایرنا - نخست وزیر کویت اعلام کرد که تلاش ها برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس ادامه دارد و امیدواری در این باره بیشتر شده است.

ایرنا - یزد - رزمایش مهار آتش با هدف افزایش آمادگی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد. عکس: کاظم سبحان‌زاده