پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح نتایج بررسی چربی خون ایرانیان در یک مطالعه جهانی گفت: ایران یکی از کشورهای دارای سطح بالای چربی خون بد در جهان است. میانگین چربی خون بد LDL که بهتر است کمتر از 70 میلی گرم باشد، در مردان ایرانی، حدود 124 میلی گرم و در زنان حدود 120 میلی گرم است که نسبت به چهار دهه گذشته نسبتا ثابت مانده‌اند.

مشهد - ایرنا - بی تردید قیام 15 خرداد سال 1342 را می‌توان نقطه آغازین تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست، قیامی که تبلور عدالت خواهی و استقلال طلبی یک ملت خسته از جور استعمارطلبان زمانه بود و سرآغاز فصلی نوین در انقلاب اسلامی و سرمنشا شکل گیری ایرانی آزاد و مستقل در سال 1357 شد.

تهران - ایرنا - رییس صنف مدیران و دستیاران تدارکات سینما با بیان این که این صنف جدول متقاضیان بررسی نشده ندارد و پرونده‌ها به موقع بررسی می‌شوند، از تحویل فهرست اعضای مدیران و دستیاران تدارکات سینما تا پایان خردادماه خبر داد.

زنجان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) شب شعر "یاد یار" از سوی حوزه هنری، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس و دفتر ادبیات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

اصفهان - ایرنا - مدیرر روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: تیم ما تابع تصمیمات و قوانین فدراسیون فوتبال است و در مورد ادامه دیدارهای لیگ برتر این موضوع نیز صدق می‌کند.

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش زنان در خانواده و اجتماع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهبود پیدا کرد و این مهم حاصل دیدگاه امام خمینی (ره) نسبت به جایگاه بانوان است.

تهران - ایرنا - همه افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در بورس و ورود سرمایه‌های خود به این بازار هستند در ابتدا باید به دنبال دریافت کد بورسی باشند، این اقدام نیازمند مراحلی است که سرمایه‌گذاران باید به طور حتم مرحله به مرحله آن را پشت سر بگذارند.

کرمانشاه - ایرنا - امام راحل با تدابیر و فراست ویژه‌ای که از تعالیم اسلامی نشات گرفته بود جایگاه رفیع انسانی و معنای واقعی خلیفه‌الهی‌بودن را به بشریت بازگرداد تا انسان بتواند کرامت خود را بازیابد و جایگاه ارزشمند خود را بشناسد.

زنجان - ایرنا - مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امروز در سی و یکمین سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی (ره)، بیش از پیش شاهد به ثمر نشستن آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادی‌خواهان جهان هستیم و همگان باید بدانیم که راز و رمز بقا و تکامل خط و راه امام (ره) در وحدت و انسجام ملی...

یزد - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی یزد از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مرکز استان خبر داد و گفت: ماموران در اجرای این برنامه 40 معتاد متجاهر را با مقداری موادافیونی شناسایی و دستگیر کردند.

پکن - ایرنا - "کیم یو جونگ" خواهر رهبر کره شمالی تهدید کرد اگر کره جنوبی به انتشار و توزیع اوراق و بیانیه ها علیه این کشور ادامه دهد، پیونگ یانگ از توافقنامه نظامی دوجانبه خارج خواهد شد.

زنجان - ایرنا - امام جمعه و استاندار زنجان در بیانیه مشترکی به مناسبت سالروز قیام خونین 15 خرداد 1342 تاکید کردند: این قیام یادآور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی علیه تهاجم گسترده بیگانگان و سرآغاز سقوط نظام شاهنشاهی و افول سلطه استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای پلید در ایران است که در بهمن 57 منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گردید.

شهرری - ایرنا - بخشدار خاوران از توابع شهرستان ری گفت: بیش از75 تن ضایعات طی روز گذشته از مراکز غیرمجاز تفکیک زباله در روستای محمود آباد این بخش جمع‌آوری شد.

یزد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یوم‌الله 15 خرداد سال 1342 در تاریخ ایران نقطه عطفی است که سبب تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد و نظام 2 هزار و 500 ساله ستم شاهی را ساقط کرد.

گناوه - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام راحل دارای ابعاد و ویژگی های منحصربفردی بود که ساده زیستی بخشی از آن و بهترین الگو برای همه بشریت است،

بجنورد - ایرنا - مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح ملی گندم گفت: چرا باید در جاده‌های ما آخرین مدل خودروها تردد داشته باشند اما کشاورزان ما در مزارع با ماشین‌آلات فرسوده کار کرده و حتی برای دسترسی به کمباین مشکل داشته باشند.