پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه در ماجرای کرونا قهرمانان ما از بیمارستان ها به پاخاستند، گفت: زیبنده است اصحاب هنر ایرانی همپای دولت برای ثبت این لحظات ناب قهرمانانه پای به میدان گذاشته و از این فداکاری‌ها، یادگاری ارزشمند برای نسل‌های بعد بر جای بگذارند.

تهران - ایرنا - واقع گرایی در تعامل، مهم‌ترین خواست دولت از مجلس شورای اسلامی در روزهای آغازین آن است تا از رهگذر این واقع گرایی، جفا به نظام و ملت با نادیده گرفتن دستاوردهای قوه مجریه کمتر شود و دولت بتواند در سخت‌ترین شرایط ممکن، کشور را اداره کند.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام (ره) گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود تا کنون 146 میلیارد تومان زکات فطریه جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی لرستان از کشف 306 کیلوگرم تریاک و دستگیری 2نفر سوداگر مرگ در این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - تخریب محیط زیست به دلیل پیامدهای ناگواری که برای بشر به همراه داشته به یکی از بزرگترین چالش‌های دنیای معاصر تبدیل شده است به همین دلیل برای نخستین بار در 1972 میلادی سازمان ملل متحد با هدف آگاه کردن مردم در زمینه نگهداری و مراقبت از محیط زیست پنجم ژوئن را به‌عنوان روز جهانی محیط‌زیست معرفی کرد.

اهواز - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: 15 خرداد نماد امتی ولایت مدار و انقلابی است لذا باید این روز بزرگ را گرامی بداریم.

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری اظهار داشت: مسئولان ستادهای کشوری و استانی مقابله با کرونا باید با همکاری رسانه‌ها و صدا و سیما، مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند که باید کماکان از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و صرفا برای انجام امور ضروری اقدام به سفر کنند.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری آمریکا در واکنش به انتقاد وزیر دفاع پیشین خود، او را «سگ دیوانه» خطاب کرد و گفت که از اینکه او را اخراج کرده، خوشحال است.

تهران - ایرنا - گزارش جدید کالبدشکافی نهایی «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی کشته شده توسط پلیس، موید آن است که علت مرگ او خفگی نبوده، بلکه ایست قلبی بوده است.

تهران - ایرنا - قیام 15 خرداد که در پی دستگیری امام خمینی (ره) در 13 خرداد 1342 خورشیدی رخ داد و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست در حقیقت بسترساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن 1357 خورشیدی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

پکن - ایرنا - همزمان با تنش های اخیر میان چین و آمریکا در مورد برقراری خطوط هوایی میان دو کشور، سازمان تنظیم مقررات پروازهای چین از خطوط هوایی خارجی خواست که برنامه پروازی خود را به این سازمان اعلام کنند.

اراک - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: این استان 19 تیرماه جاری میزبان چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است و به‌منظور برگزاری کیفی این رخداد فرهنگی قرآنی برنامه‌ریزی منسجمی صورت گرفته است.

تهران - ایرنا - نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام خونین 15 خرداد سال 42 نه فقط یک روز که فرهنگ ولایت‌مداری مردم دشت ورامین در دفاع از مرجعیت و رهبری دینی است.

اراک - ایرنا - مدیره بهره‌برداری تصفیه‌خانه خط انتقال سدکمال صالح اراک گفت: یک‌هزار و 250 لیتر از آب سدکمال صالح در ثانیه با هدف تامین آب آشامیدنی مطلوب در اراک تصفیه می‌شود.

تهران - ایرنا - در آستانه سالروز قیام خونین 15 خرداد مردم دشت ورامین، یادواره شهدای کفن پوش با حضور یادگاران این قیام در روستای محمدآباد عرب‌های ورامین برگزار شد.