پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: 15 خرداد بستر و جرقه ای بود که امام روشن کرد و بعد از آن سلسله وار حوادثی رخ داد که نتیجه آن پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم طاغوت و بیرون راندن مستکبرین از جمله آمریکا از کشور شد.

گناباد - ایرنا - فرمانده انتظامی بجستان گفت: آتش سوزی یک میلیارد ریال به بانک ملت این شهرستان خسارت وارد کرد.

گچساران - ایرنا - فرماندار گچساران گفت: تعدادی از شهروندان که بیماری ویروس کرونای آنان مثبت شده چند روز اخیر به استان خوزستان سفر کرده بودند و با برگشتن به خانه های خود این بیماری را برای خانواده های خود به ارمغان آوردند.

یزد - ایرنا - افزایش فعالیت مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و اقبال خانواده‌ها به خصوص همراه با تعطیلی واحدهای آموزشی و شروع فصل تابستان برای ثبت‌نام فرزندان خود در این مراکز، ضرورت نظارت و نگاه ویژه بر آن را در ابعاد آموزشی و فرهنگی توسط مسوولان بیشتر نمایان کرده است.

مشهد - ایرنا - هیات مذهبی "رهروان روح الله" خانواده شهدا در مشهد به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی (ره) 9 هزار وعده غذایی در مناطق مختلف حاشیه کلانشهر مشهد توزیع کردند.

اراک - ایرنا - رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: اهالی ورزش بانوان این استان در بخش باشگاه‌داران و مربیان دارای بیمه متقاضی 13 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات به‌منظور جبران بخشی از خسارات ناشی از کرونا شدند.

قزوین - ایرنا - رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: افزایش دما و شستشوی ناشی از شیوع کرونا طی 10 روز گذشته مصارف رشد 20 درصدی داشته و این شرکت را با مشکل توزیع فشار آب در شبکه و کمبود آب در مخازن مواجه کرده است.

اسلام‌آباد - ایرنا - میزان تدابیر امنیتی در «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان پس از حمله تروریستی اخیر به نیروهای امنیتی در این شهر تشدید شد.

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قیام 15 خرداد تجلی استقلال‌طلبی ملت ایران و سند حقانیت نهضت خمینی کبیر است.

بجنورد - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: با افزایش میزان مصرف سی. ان. جی در اردیبهشت امسال، مصرف بنزین به میزان هشت میلیون لیتر کمتر شد.

ساری - ایرنا - هجوم مسافران طی 48 ساعت گذشته به مازندران با وجود هشدار پی‌درپی مسئولان و قرار داشتن این استان در وضعیت قرمز و زرد کرونایی، آخرین خط کشی‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در این خطه از شمال کشور پاک کرده و سبب نگرانی همگانی از اوج گیری دوباره بیماری شده است.

سبزوار - ایرنا - یک مرد میانسال که ظهر دیروز در ارتفاعات شاره شهرستان سبزوار گرفتار شده بود با وجود تلاش امدادگران هلال احمر بر اثر ایست قلبی جان باخت.

پکن - ایرنا - وزارت دارایی کره جنوبی امروز پنجشنبه از اختصاص کلان ترین بودجه این کشور برای مبارزه با همه گیری کرونا و مساعدت به اقتصاد کشور خبر داد.

مشهد - ایرنا - مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت: آتش سوزی عرصه‌های طبیعی در ارتفاعات بلوار نماز با تلاش آتش نشانان و گروه‌های مردمی مهار شد.

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی بوکس، گفت: همه مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی باید در قهرمانی روی رینگ بروند.

مشهد - ایرنا - رییس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اسلام‌گرایان مردمی تا پیش از قیام سال 1342 در فضای سنتی فعالیت داشتند ولی پس از رخدادهای آن دوران بود که جنبش‌های دانشجویی گرایش اسلامی یافته و به سمت اسلامگرایی گام برداشتند و حتی گرایش‌های چپگرایانه اسلامی در دانشگاه‌ها شکل گرفت.