شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: مقاله مشترک دکتر فاطمه مجیدی، پژوهشگر گروه شیمی تجزیه جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در مجله «Arkivoc» با ضریب تاثیر 1.25 چاپ و نمایه شد.

قم - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم بابیان این‌که با ملخ‌های مهاجم در این استان به‌صورت مستمر مبارزه می‌کنیم گفت: تاکنون در بیش از یک هزار هکتار از مراتع قم با ملخ‌ها مبارزه شده و آفت زدایی صورت گرفته است.

از اول خردادماه امسال با شعله کشیدن آتش در جنگل‌های گچساران، سریال آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس شروع شد. حالا نه تنها جنگل‌های گچساران، بلکه منطقه خائیز در استان کهگیلویه‌وبویراحمد و برخی مناطق دیگر کشور هم طمعه آتش شده‌اند.

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: سند جامع سلامت استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی تدوین شده و در آینده نزدیک این طرح عملیاتی می‌شود.

شهرکرد - ایرنا - فرماندار بروجن گفت: ماهانه 20 هزار کیسه آرد برابر 800 هزار کیلوگرم بین نانوایی‌های این شهرستان توزیع و مصرف می‌شود.

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید مبارزه با رانت را از خود شروع کند، گفت: باید در مناسبات با دستگاه‌های اجرایی، سازوکاری تعریف شود تا نماینده‌های حقوق بگیر برخی دستگاه‌های اجرایی، مشخص شوند و دیگر از این دست اتفاقات رخ ندهد.

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت واحدهای مرغداری در شهرستانهای استان گفت: هم‌اینک 2 میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های این استان وجود دارد.

تهران - ایرنا - روزنامه «الوطن» قطر مدعی شد که ایران در میان نامزدهای کسب میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال 2027 قرار ندارد.

ایلام - ایرنا - مدیرکل پست ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون خرید اینترنتی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 برابر افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - «بلوچو گورانوف» دبیرکل کمیته المپیک بلغارستان خبر از درگذشت «زنو زنوف» نایب رییس اتحادیه جهانی کشتی داد.

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی باشگاه مهارت و اشتغال در این دانشگاه خبر داد و گفت: دوره‌های مهارت افزایی تکمیلی در این باشگاه برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اختلال سیستم معاملاتی در بازار از جمله عوامل تاثیرگذار بر افت چند روز اخیر بازار سهام بود که این مشکل اکنون به ریسک جدی و جدید معاملاتی تبدیل شده است.

تهران - ایرنا - یکهزار و 275 نفر سال گذشته بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات 935 نفر بود، 36.4 درصد افزایش یافته است.

نیویورک - ایرنا - راهپیمایی و تجمع اعتراضی علیه خشونت و نژادپرستی نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین، با شلیک گاز اشک آور و تخریب مغازه‌ها به خشونت کشیده شد.

ارومیه - ایرنا - فرماندار ماکو گفت: امسال 20 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان در قالب طرح ابرار بهسازی و آسفالت خواهد شد.

تهران - ایرنا - خبرگزاری کوبایی در گزارشی اعلام کرد، اعتراض‌های اخیر در بیش از 20 شهر آمریکا و همچنین تداوم چالش‌های ناشی از شیوع کرونا در این کشور، روزهای پرمشکلی را برای مقام‌های دولت آمریکا رقم زده است.