یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران گفت: همچنان و چهار ماه بعد از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور، 30 درصد از مسافرانی که به دلیل شیوع بیماری سفرشان لغو شده بود، نتوانسته‌اند پولشان را پس بگیرند.

زاهدان - ایرنا - رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اهدای خون در این شهرستان با توجه به شیوع ویروس کرونا کاهش حدود 85 درصدی داشته است.

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: بر اثر حمله یک قلاده گرگ در روستای اردجین شهرستان خرمدره، سه نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند.

مشهد - ایرنا - معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی این استان در اجرای طرح ملی "ابرار" 34 درصد پیشرفت داشته است.

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: داروی سلسپت که داروی اصلی بیماران پیوند کلیه است در کشور نایاب شده و بسیاری از این بیماران نگران پس زدن پیوند و بازگشت به دیالیز هستند.

زنجان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: شرایط سخت ناشی از تحریم، واحدهای تولیدی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده بود که با شیوع بیماری کرونا نیز به مشکلات این واحدها افزوده شده و شرایط سختی را رقم زده است.

اهواز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم دانش‌آموزان بعد از تاریخ 17خردادماه در ستاد استانی کرونای خوزستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

تهران - ایرنا - فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به 126 هزار بازدید بهداشت محیط و حرفه‌ای از اصناف استان تهران از زمان ثبت‌نام تاکنون، گفت: صاحبان مشاغل و اماکن این استان آموزش‌های مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی صنوف خود را خواهند دید.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امور دانشجویان گفت: 300 دانشجوی دکتری تا پایان نیمه اول سال 99 به فرصت مطالعاتی خارج کشور اعزام می‌شوند.

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس هر زمان که ارزیابی از آموزش دانش‌آموزان پایان یابد، می‌توانند اتمام سال تحصیلی را اعلام کنند.

ایرنا - شیراز - ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی شیراز پس از 80 روز تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، شنبه دهم خرداد 99 بازگشایی شد. عکس: شیوا السادات عطاران

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: برخوردهای برخی از جناح‌های سیاسی رقیب دولت در خصوص بازار بورس مانع دستیابی دولت به اهداف اقتصادی از جمله رونق فعالیت‌های مولد می‌شود.

ایرنا - کرمان - بمناسبت هفته ایثار و مقاومت و گرامیداشت یادشهدا، جانبازان وایثارگران و فاتحان خرمشهر، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و بنیادشهید و امور ایثارگران با تعدادی از جانبازان قطع نخاعی دیدن کردند.5054 عکاس: موسی سالاری

شیراز - ایرنا - گرمای هوا و لذت خنکای آب بالا آمده رودخانه و نهرهای فارس در پی بارش‌های خوب امسال برخی را بر این داشته که بی‌گدار به آب بزنند و موجبات افزایش بیش از دو برابری تعداد غرق شدگان این استان را رقم بزنند.

ایلام - ایرنا - صنعت گردشگری و صنایع دستی ایلام یکی از حوزه‌هایی است که شیوع کرونا خسارات بسیاری به آن وارد کرد و اکنون نیز با افتتاح کم و بیش برخی از حوزه‌ها صنعتگران امیدوارند رونق دوباره‌ای وارد این حوزه شود.

اصفهان - ایرنا - اسلام ناب اصلی‌ترین و مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی و مورد تاکید امام خمینی (ره) بود که بر همین اساس رهایی از سلطه غرب و شرق و توسعه همه جانبه کشور را بر مبنای اجرای فرامین الهی میسر می‌دانستند.