یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با ایرنا گفت: مدارس هر زمان که ارزیابی از آموزش دانش‌آموزان پایان یابد، می‌توانند اتمام سال تحصیلی را اعلام کنند.

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با صدور پیامی در پی شهادت مرزبانان در سردشت، رشادت و جانفشانی مرزبان و نیروهای مجاهد را غیرقابل توصیف و درخشان عنوان کرد.

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 600 هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری می‌شود.

قزوین - ایرنا - ذخایر خونی مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی استان قزوین کاهش پیدا کرده است.

بجنورد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش‌سوزی اراضی ملی که صبح شنبه در روستای بلغان بخش مرکزی شیروان رخ داده بود، با کمک مردم محلی مهار شد.

مشهد - ایرنا - برداشت جو از سطح 6 هزار و 100 هکتار از کشتزارهای تایباد در شرق استان خراسان رضوی آغاز شد.

تهران - ایرنا - جایزه مهرگان ادب (دوره‌های نوزدهم و بیستم)، برندگان بخش رمان و داستان بلند خود را با ارزیابی یکهزار و 24 رمان و داستان بلند منتشر شده طی سال‌های 1396 و 1397 شناخت.

تهران - ایرنا - سیدحسین میرخانی یکی از چهره‌های برجسته خوشنویسی معاصر ایران است که توانست با نوآوری‌های منحصر به فرد خود خط نستعلیق را زنده کند به طوری‌که جاذبه و فراگیری قابل توجه آن باعث شد که نسل جوینده او را به عنوان الگویی یگانه و مشق‌پذیر به شمار آورند.

شهرکرد - ایرنا - نوغانداری با ایجاد اشتغال‌زایی به عنوان یکی از فعالیت‌های جانبی کشاورزی در کنار فعالیت‌های اصلی آن، نقش بسزایی در بکارگیری بخشی از نیروی کار به ویژه در روستاها دارد و این شغل نوپا اکنون در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته است.

بوشهر - ایرنا - رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر گفت: تدوین سرفصل رشته بهره‌برداری پالایش گاز در مقطع کاردانی به دانشکده الزهرا (س) بوشهر واگذار شد.

یزد - ایرنا - بعد از سه ماه تعطیلی به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، فعالیت مساجد استان یزد از شنبه‌شب با حضور مردم همراه با اقامه نماز جماعت از سر گرفته شد.

تهران - ایرنا - طبق اصل تفکیک قوا به نوعی پذیرفتیم که هر قوه‌ای دقیقا به کار خود بپردازد، قوا از تداخل در امور یکدیگر پرهیز کنند و قوای سه گانه صرفا به وظایفی که مطابق قانون اساسی برایشان مقرر شده، بپردازند. تداخل قوا در امور یکدیگر محمل قانونی ندارد و حساسیت کار را از بین می‌برد.

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: 820 نفر از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌های استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و 511 نفر از آنان از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار است.

مهاباد - ایرنا - رییس هلال احمر بوکان گفت: بر اثر 2 حادثه رانندگی و برخورد پنج دستگاه خودرو با یکدیگر در محور بوکان به میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی، پنج نفر به‌شدت زخمی شدند.

یزد - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزدگفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم 2 دهه خشکسالی، 90 درصد باغ‌های زردآلوی استان به روش آبیاری نوین تجهیز شده است.

چابهار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی روند صعودی به خود گرفته و از نقطه قرمز عبور کرده است.