یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

خمین - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: 2 میلیون و 300 هزار تن سنگ تراورتن پارسال از معادن این شهرستان استخراج و به صورت سنگ کوپ به نقاط مختلف کشور حمل شد.

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از 6 هزار تن سیب زمینی از سطح 125 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اهواز - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 20 شهرستان از 28 شهرستان خوزستان در آخرین بررسی‌های انجام گرفته، در وضعیت قرمز انتشار کرونا قرار دارند.

سنندج - ایرنا - بزرگترین گلخانه شهرداری سروآباد با هدف درآمدزایی، تامین اشجار، گل و گیاه مورد نیاز شهر احداث شد.

تهران ایرنا - همزمان با آغاز بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس یازدهم، مرور تاریخچه بررسی اعتبارنامه‌های مجالس اول تا دهم قانون‌گذاری از رد اعتبارنامه بیش از 18 نماینده حکایت دارد که دامنه دلایل آن از ارتباط با رژیم طاغوت و عضویت در گروهک‌های معاند در مجلس ابتدای انقلاب تا تخلفات انتخاباتی و تحصیلی در دورهای بعد، گسترده است.

روزنامه‌های خراسان رضوی روز یکشنبه یازدهم خرداد 1399 مطالب متنوعی منتشر کردند که عنوان‌های برجسته آن‌ها مرور می‌شود.

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مناسبت‌های مهمی از جمله چهاردهم و پانزدهم خرداد به نوعی ریشه و بن‌مایه هویت انقلاب اسلامی ایران بوده و گرامیداشت این ایام و تبیین وقایع آن روزها بویژه برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.

اراک - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مبارزه با سن مادر از ابتدای امسال تا کنون در 65 هزار هکتار از اراضی گندم و جو و پوره سن در 10 هزار هکتار از اراضی گندم دیم استان انجام شد.

گناباد - ایرنا - مسوول امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از تخریب 10 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: طی یک سال اخیر هفت هزار و 500 نوزاد در منطقه زیرپوشش این دانشگاه از نظر کم‌کاری تیروئید غربالگری شده‌اند.

مشهد - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تراکم آفت ملخ صحرایی (مهاجر) در این استان کمتر از میانگین طبیعی است.

مشهد - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر ضرورت هوشیاری باغداران در شناسایی و مبارزه با آفت کرم سیب تاکید کرد.

خرم‌آباد - ایرنا - استان لرستان با دارابودن بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی جنگلی دارای ظرفیت های زیادی در حوزه منابع طبیعی است که در سال‌های اخیر با تهدیدهای زیادی همچون قطع درختان، بیماری‌ها و آتش‌سوزی روبرو شده است.

پکن - ایرنا - همزمان با تلاش جهانی برای دستیابی به واکسن کرونا، چین اعلام کرد این واکسن را تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد کرد.

مشهد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست کشور را در تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

مشهد - ایرنا - 6 سد بزرگ در نوار مرزی شمال خراسان رضوی با کشور ترکمنستان ساخته شده یا در حال ساخت است که بررسی‌ها از حال و روز ناخوش سه سد از این تعداد حکایت دارد.