دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعلام رأی پرونده‌های مشمول ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

ایرنا - آنکارا - از روز دوشنبه هفته جاری بیشتر محدودیت‌های کرونایی در ترکیه برداشته می‌شود و زندگی عمومی تقریبا به شکل قبل از کرونا ادامه می یابد.

اهواز - ایرنا - بخشدار مرکزی اندیکا گفت: شعله‌های آتش بار دیگر در جنگل‌ها و مراتع منطقه بابا احمد اندیکا زبانه کشید.

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی به استان از شامگاه امشب / شنبه / گفت که بر اثر فعالیت این سامانه و مواج‌شدن دریا، هرگونه فعالیت در پهنه آبی خزر تا 2 روز آینده ناایمن است.

ایرنا - آنکارا - ترکیه در حالی دوران مبارزه با کرونا و مسایل اقتصادی ناشی از این معضل جهانی را سپری می کند که سیاست داخلی این کشور در ماه‌های اخیر شاید پرتلاطم ترین دوران خود در طول سال‌های اخیر را سپری می‌کند.

تهران - ایرنا - آزمون زبان انگلیسی (EPT) و آزمون مهارت‌های زبان عربی دانشگاه آزاد اسلامی صبح پنجشنبه 22 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی پس از برداشتن چندین گام برای نزدیک شدن به سودان در راستای عادی سازی روابط با کشورهای عربی این بار یک تیم پزشکی به خارطوم اعزام کرده است.

یزد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: نیاز مسکن مردم در اولویت کاری ما قرار دارد ولی در بازه زمانی فعلی، بازی خرید و فروش زمین و ملک در بین بنگاه‌ها، بازار گرمی و برای افزایش قیمت است.

اسلام‌آباد - ایرنا - گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است: هر چند تردد محدود ناوگان باری با توافق ایران و پاکستان در میرجاوه (گذرگاه مرزی تفتان) ازسرگرفته، اما تعلیق فعالیت‌های تجاری در بازارچه‌های مرزی دو کشور همچنان برای ساکنان این مناطق به ویژه مردم بلوچستان پاکستان مشکل ساز شده است و به همین دلیل مرزبانی این کشور مصمم به رفع معضل فعلی و کمک به احیای تبادلات تجاری با ایران است.

ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی ملکشاهی گفت: 2 هکتار از مزارع کشاورزی تحت کشت جو این شهرستان در آتش سوخت.

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فضای بسیاری برای کار و فعالیت وجود دارد و می‌توان بسیاری از امور را با حداقل بودجه و با پیگیری و اهتمام مدیران اجرایی کرد.

کرمانشاه - ایرنا - شهردار کرمانشاه بابیان اینکه اگر بخواهیم خلاف کنیم برای محرومان خلاف می‌کنیم، گفت: خودم یک سرای سالمندان برای کمک به فقرا و محرومان دارم و اگر امثال خانم «آسیه پناهی» به شهرداری مراجعه کنند و زمین داشته باشند، به آنها پروانه ساخت و ساز رایگان می‌دهیم.

تهران - ایرنا - مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه طرح «ساعت سعد؛ دیدار با پیشکسوتان هنر» برای دیدار با کیخسرو خروش، استاد و هنرمند پیشکسوت خوشنویسی به منزل وی رفت.

تهران - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی این حوزه وجود ندارد.

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: فعالیت 21 آموزشگاه دولتی فنی و حرفه‌ای استان که به علت شیوع ویروس کرونا در سه ماه اخیر تعطیل شده بودند، با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از سرگرفته شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: مراکز علمی آزاد و زبان با رعایت دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ابلاغی وزارت بهداشت، بازگشایی می‌شوند.