دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: 177 دستگاه خودرو احتکار شده از پنج پارکینگ در شرق تهران به ارزش 350 میلیارد ریال کشف شد.

مشهد - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه با استقبال معاون استاندار خراسان رضوی و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد وارد این شهر شد.

بوشهر - ایرنا - عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس گفت: کرونا تاثیر منفی بسیار زیادی بر فضای کسب و کار این استان وارد کرد طوریکه مهمترین تاثیر و تغییر در این بخش را بتوان کاهش تقاضا و توجه به روش های توزیع جایگزین دانست.

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سهم 22 درصدی در حمل و نقل کالاهای صادراتی دارد و سازمان توسعه تجارت ایران آماده همکاری برای افزایش این سهم در راستای توسعه صادرات غیرنفتی است.

تهران - ایرنا - 30 ماه مه به مناسبت افزایش آگاهی در مورد بیماری ام‌اس و تلاش برای ارتباط و مراقبت از مبتلایان، روز جهانی ام‌اس نام‌گذاری شده است. این رویداد در سال 2020 میلادی با تمرکز بر ارتباط و تعاملات اجتماعی این افراد برگزار می‌شود.

بوشهر - ایرنا - آتش‌سوزی پدیده‌ای است که در فصل گرما پوشش گیاهی و مرتعی استان بوشهر را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، طوریکه از آغاز سال جاری تاکنون 28 فقره حریق در این استان رخ داده و بیش از 800 هکتار از مراتع، جنگل و باغ را در کام شعله‌های خود خاکستر کرده‌است.

ایرنا - کرمانشاه - تصاویر، مرگ تعداد زیادی از ماهی های رودخانه "قره سو" شهر کرمانشاه به دلیلی نامعلوم را نشان می دهد. این تلفات در حد فاصل میدان امام حسین (ع) شروع شده و تا کمی بعد از پل معروف به لب آب ادامه دارد. رودخانه قره سو از سراب روانسر سرچشمه می گیرد و پس از طی مسافتی حدود 60 کیلومتر وارد شهر کرمانشاه می شود و پس از به هم پیوستن با رودخانه گاماسیاب وارد رودخانه سیمره می شود.

ساری - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد که هیچ برنامه جمعی برای روزهای 14 و 15 خرداد در این استان برگزار نمی‌شود.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار به بانوان بارداری که سیگار مصرف می‌کنند، گفت: مصرف دخانیات در دوران حاملگی عوارضی چون مرده‌زایی، سقط خود به خود، مرگ جنین، مرگ در دوران نوزادی و مرگ ناگهانی نوزاد می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم «حاج علی امینی‌نور»، پدر شهیدان والامقام سعید، مجید و اسماعیل امینی‌نور، گفت: بی‌شک نام و یاد این پدر بزرگوار در دفتر زرین فرهنگ ایثار و شهادت همواره ماندگار خواهد ماند.

تهران - ایرنا - «عبدالباری عطوان» در سرمقاله امروز (شنبه) روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» با اشاره به اعتراض های گسترده به کشته شدن یک شهروند سیاه پوست بوسیله پلیس آمریکا نوشت: ایالات متحده در آستانه انقلاب علیه نژادپرستی است.

ایرنا - تهران - محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) روز شنبه در نشست خبری سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

تهران - ایرنا - معاون اول رییس‌جمهوری با تبریک انتخاب «محمدباقر قالیباف» به ریاست مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت آماده همکاری و تعامل موثر با مجلس در راستای حفظ و تقویت اتحاد و انسجام ملی برای غلبه بر مشکلات و حل مسائل کشور است.

تهران - ایرنا - در هم شکستن تحریم‌های آمریکا از سوی ایران در آب های بین المللی زیر اقتدار پرچم نفتکش‌های حامل سوخت ایران برای ونزوئلا بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی از جمله نشریات و پایگاه های خبری فرانسه داشت.

تهران - ایرنا - سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: نمی توانم تعداد ایرادهای فیفا به پیش‌نویس اساسنامه را بگویم و این بحث بین فدراسیون بین‌المللی فوتبال و فدراسیون خواهد بود.