سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

یاسوج - ایرنا - شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز جمعه لرزید.

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: برغم وجود ظرفیت‌های مختلف خدادادی و جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری این شهرستان مورد غفلت قرار گرفته و محروم مانده است.

اهواز - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: هماهنگی لازم برای اعزام یک فروند بالگرد آب پاش به منظور مهار آتش در مرز استانهای خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد در روستای تنگ شیخ بهبهان صورت گرفت.

مسکو - ایرنا - گازپروم شرکت انحصاری تولید و صادرکننده گاز روسیه ترانزیت گاز این کشور به اروپا از طریق لهستان را به دلیل کاهش تقاضا برای خرید این محصول متوقف کرد.

ارومیه - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 260 هزار بسته معیشتی همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان بین نیازمندان در استان توزیع شد.

شیراز - ایرنا - نایب رییس شورای شهر علامرودشت در جنوب استان فارس گفت: خیابانی در شرق شهر علامرودشت بنام استاد محمدرضا شجریان خسرو آواز و اعتبار موسیقی ایران نامگذاری شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه قطر در آستانه سومین سال تحریم این کشور از سوی عربستان، بحرین، امارات و مصر، خروج دوحه از شورای همکاری خلیج فارس را که در برخی رسانه‌های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس منتشر شد، تکذیب کرد.

تهران - ایرنا - معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: نامه‌ای مبنی بر اعتراض تیم‌ها برای آغاز لیگ برتر فوتبال به این وزارتخانه نرسیده است.

اهواز - ایرنا - اداره کل مدیریت بحران خوزستان در پی وقوع زمین لرزه 4.2 ریشتری در منطقه دهدشت استان کهگیلویه‌وبویراحمد به چهار شهرستان خوزستان اعلام آماده‌باش کرد.

شیراز - ایرنا - رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس در شاخص‌های تشخیص کرونا فراتر از متوسط کشور عمل کرده است اظهار داشت: از جمله این شاخص‌ها انجام آزمایش در میلیون نفر است که آمارهای فارس عدد 17 هزار و 500 مورد را نشان می دهد، این در حالیست که آمارهای کشوری 10 هزار و 500 مورد است.

بروجرد - ایرنا - معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد گفت: جسد مرد 40 ساله که شب گذشته در رودخانه ونایی سقوط کرده بود امروز جمعه از رودخانه بیرون کشیده شد.

ارومیه - ایرنا - فرمانده سپاه چالدران گفت: آسایش امروز کشورمان در سایه خون پاک شهیدان به دست آمده و باید همواره قدردان جانفشانی شهدای والامقام باشیم.

دهلی نو - ایرنا - اقتصاد هند که حتی پیش از ورود ویروس کرونا به این کشور با رکود مواجه شده بود با گسترش بیماری کووید 19 شدت یافت به طوری که رشد اقتصادی هند که در سال 2018 بیش از 8 درصد اعلام شده بود، در دوره اکتبر تا دسامبر سال گذشته به 4.7 درصد رسید. اما سقوط تقاضا و همچنین فعالیت‌های اقتصادی در دوره ژانویه تا مارس سال جاری، امیدها برای احیای اقتصادی این کشور را ضعیف کرد.

اردبیل _ ایرنا _ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سند توسعه شهرستان‌های این استان در حال آماده شدن برای اجرا بوده و تا پایان نیمه اول امسال عملیاتی خواهد شد.

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 11 واحد صنفی در این شهرستان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

سنندج - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در حال حاضر 99 درصد کلاس‌های درس مدارس استان در دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شبکه شاد متصل هستند.