سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان گفت: بیش از چهار هزار مدرسه در استان تهران در تابستان امسال مورد بازرسی و بازبینی مرکز معاینه فنی ساختمان قرار گرفت تا با رصد به موقع، طول عمر و مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله و سایر حوادث طبیعی افزایش یابد.

تهران - ایرنا - مطالعات محققان بیمارستان عمومی ماساچوست نشان می‌دهد عدم تعادل الکترون‌ها در سلول‌های کبد عامل بسیاری از بیماری‌های متابولیک از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و کبد چرب است.

گناباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: کارآفرینان واحدهای تولیدی و اصناف این شهرستان چهار میلیارد و 140 میلیون ریال طی دو ماه گذشته به آسیب دیدگان کرونا کمک کردند.

اهواز - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه کاهش اعتماد بین مردم و دولت‌ها به عنوان یک سرمایه اجتماعی رفع مشکلات را در مواردی چون شیوع یک بیماری دشوارتر می‌کند گفت: اما اگر این اعتماد تقویت شود هر کشوری می‌تواند به راحتی بحران‌هایی نظیر شیوع ویروس کرونا را پشت سرگذاشته و در کوتاه‌ترین زمان خسارت‌ها را جبران و از تجربه‌هایی مثبت این بحران‌ها بهره ببرد.

یاسوج - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: شعله‌های آتش از ساعت 19 پنجشنبه تاکنون بر دامنه‌های منطقه حفاظت شده خاییز در حال توسعه است.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون نزدیک 17 هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف کنندگان در این استان خریداری شده است.

تهران - ایرنا - طبق ادعای یک رسانه ایتالیایی باشگاه میلان از هفته آینده مذاکرات جدی را برای به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی باشگاه زنیت روسیه آغاز خواهد کرد.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل شیلات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویروس کرونا طی ماه‌های اخیر 30 میلیارد ریال به شیلات این استان خسارت وارد کرد.

یاسوج - ایرنا - رئیس اداره محیط زست کهگیلویه با اشاره به آتش سوزی منطقه حفاظت شده خاییز که از شب گذشته شروع شده است گفت: شعله‌های آتش جمعیت کل و بز این منطقه را تهدید می کند.

تهران - ایرنا - مورگان شوستر یکی از چهره‌های برجسته و ممتاز دوران روابط سیاسی ایران و آمریکا به شمار می‌رود که پنج سال پس از انقلاب مشروطیت برای ریاست کل خزانه‌داری و اصلاح امور مالیه کشور وارد ایران شد اما ورود این مستشار خارجی مورد اعتراض دولت‌های روسیه و انگلیس که ایران را به 2 منطقه نفوذ برای خود تقسیم کرده بودند، قرار گرفت، بنابراین به اجبار قرارداد این چهره محبوب در ایران را لغو...

یاسوج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چارچوب ماده 62 الحاقی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور شورای خبرگان بانکی و اقتصادی در این استان تشکیل شد.

ایلام - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در هفت شهرستان سفید این استان برگزار می شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بورس کالای ایران از آمادگی این بورس برای آغاز طرح پیش فروش متری مسکن در قالب انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خبر داد.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: یک دیپلم افتخار و یک گواهی شرکت به اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه در چهاردهمین مسابقه بین‌المللی هنر و گرافیک «سرزمین مادری» کشور بلاروس تعلق گرفت.

یاسوج - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد هشدار داد که هرگونه آتش سوزی کاه و کلش در زمین های کشاورزی و در سطح باغات و مزارع از سوی کشاورزان این استان تا اطلاع بعدی ممنوع و در صورت مشاهده برای افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میانگین دمای آذربایجان‌غربی طی هفته آینده بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت.