سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - میرزا علی‌اکبرخان نفیسی ملقب به ناظم الاطباء کرمانی پزشک، ادیب و دانشمند ایرانی از برجسته‌ترین پزشکان اواخر عهد قاجار محسوب می‌شود که به صورت شبانه روزی به مداوای بیماران اشتغال داشت و هرگاه که فراغتی حاصل می‌کرد در فن خویش یا فنون دیگر به تألیف و ترجمه نیز می‌پرداخت.

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بیش از 6 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال در مجتمع بندری امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد.

مشهد - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی زنجیره تولید و بارانداز محصولات کشاورزی سرخس نیازمند تامین اعتبار است.

مهاباد - ایرنا - مسوول فوریت‌های پزشکی 115 بوکان گفت: 2 فرد 35 و 17 ساله از اعضای یک خانواده در حین شنا در رودخانه زرینه‌رود این شهرستان روز گذشته غرق شدند.

یزد - ایرنا - سالانه مقدار قابل توجهی از محصول توت تولیدی مهریز هدر می‌رود که این ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مناسب برای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در این بخش در شهرستان را ضروری می‌کند.

زاهدان - ایرنا - کلنگ ساخت سالن چند منظوره ورزشی با حضور با حضور مدیرکل ورزش و جوانان سیستان بلوچستان، فرماندار و جمعی از مسوولان در شهرستان دلگان به زمین زده شد.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: چهره های نام آور و تاثیرگذار کردستان باید از طریق آثار فاخر رسانه ملی در سطح کشور و بین الملل معرفی شوند.

یزد - ایرنا - رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: بعد از گذشت سه ماه، مجددا با موافقت ستاد ملی کرونا و اعلام وضعیت سفید، نماز جمعه امروز در 2 شهرستان بافق و بهاباد اقامه می‌شود.

پکن - ایرنا - «لی که چیانگ» نخست وزیر چین از اختصاص بزرگترین بسته نجات اقتصادی این برای گریز از تبعات ویروس کرونا خبر داد.

تهران - ایرنا - جمعی از مقامات و مسوولان کشوری و لشگری انتخاب «محمدباقر قالیباف» را به ریاست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تبریک گفتند.

دزفول - ایرنا - 12 هکتار از بیشه زارهای نزدیک شهر جنت مکان از توابع شهرستان گتوند از جمله درختان گز و بید پنجشنبه هشتم خردادماه بر اثر آتش سوزی از بین رفت. هر ساله بخش زیادی از مراتع و بیشه زارهای شهرستان گتوند به علت گرمای هوا وعامل انسانی درآتش می سوزد./ عکس: محمدباقر ابراهیمی

قم - ایرنا - سخنگوی مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی قم با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی در هنگام رانندگی و مسافرت به مناطق مختلف گفت که آمار تلفات حوادث جاده ای در قم خطرناک تر از مرگ و میر ناشی از کرونا در حال افزایش است.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: امکان فروش سهام عدالت برای دارندگان کد بورسی در لرستان از دهم خرداد ماه امسال فراهم شد.

تهران - ایرنا - طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان، «عباسعلی اکبری» به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی منصوب شد.

بندرعباس - ایرنا - 23 دفتر خدمات سرمایه گذاری در دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان با تجهیزات و نیروی انسانی مستقل و شرح وظایف مشخص برای سرعت بخشیدن به روند امور سرمایه گذاران با پیگیری دفتر حمایت از سرمایه گذاری استانداری طراحی و ایجاد شده است.

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با صدور پیامی یاد و خاطره شهید مسعود امامی را گرامیداشت و گفت: این شهید از مدیران توانمند و اخلاق مدار بود که عمر خود را برای خدمت رسانی خالصانه به مردم سپری کرد.