سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «جردن باروز» آزادکار سیه‌چهره آمریکایی و دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان و المپیک با انتقاد از ناامنی در کشورش گفت: عجیب است که پس از سال‌ها هنوز هم کمتر از انسان تلقی می‌شویم.

سنندج - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: آن دسته از متقاضیان این استان که در مرحله اول و دوم ثبت نام طرح اقدام ملی نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند می‌توانند طبق برنامه زمانبندی با مراجعه به سایت tem.mrud.ir نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

مشهد - ایرنا - تولید ملی و حمایت از کسب و کار داخلی حدود یک دهه است که به صورت جدی و حتی در قالب شعار سال مورد تاکید است و از بنگاه‌های خرد اقتصادی به عنوان یکی از شاهراه‌های تحقق این مهم نباید غافل ماند.

تهران - ایرنا - سه نفر از مرزبانان در درگیری مسلحانه مرزبانان هنگ مرزی سردشت با اشرار مسلح به شهادت رسیدند.

قزوین - ایرنا - مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: سالانه 20 میلیارد ریال اعتبار برای تردد جانبازان و خانواده معظم شهدا و معلولان در ناوگان حمل و نقل شهری قزوین اختصاص می یابد.

اردبیل - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل گفت: در یک ماه گذشته 86 مورد پایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در شهرستان انجام و به واحدهای متخلف در حوزه هوا 2 مورد، در حوزه پسماند یک مورد و در حوزه پساب یک مورد اخطاریه زیست محیطی جهت رفع آلایندگی صادر شد.

اردبیل - ایرنا - نماینده مجری سد و شبکه احمدبیگلو و نماینده مجری بهره‌برداری از شبکه‌های طرح‌های مرزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مطلوب از پتانسیل سد و شبکه احمدبیگلو مشگین‌شهر خبرداد.

تهران - ایرنا - اردن بار دیگر تاکید کرد که الحاق هر بخشی از خاک سرزمین فلسطین به سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی نپذیرفت و تاکید که این موضوع موجب تنش بین این کشور با رژیم صهیونیستی خواهد شد.

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: یک حلقه مارسمی که در یکی از خیابان‌های سطح شهر در حال پرسه زدن بود، توسط ماموران امدادی این سازمان زنده‌گیری و به دام افتاد.

بجنورد - ایرنا - مقالات پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد در جمع مقالات داغ و پراستناد پایگاه وب آو ساینس (web of science) قرار گرفت.

تهران - ایرنا - کیفیت هوای پایتخت امروز جمعه (نهم خرداد) با کاهش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شاخص لحظه‌ای 68 در شرایط قابل قبول یا سالم قرار گرفت.

تهران - ایرنا - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش 20 درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها خبر داد و گفت: گازرسانی به نیروگاه‌ها به عدد 240 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

مشهد - ایرنا - کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی انتظار می‌رود تا آخر هفته جاری شاهد ماندگاری هوای گرم در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی باشیم.

تهران - ایرنا - منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم گفت: مجلس برای کمک به دولت باید نظارت خود را تقویت کند و این نظارت نه برای مچ‌گیری بلکه باید مشفقانه و برادرانه باشد.

سنندج - ایرنا - سریال «سنجرخان وزیری» با نویسندگی زنده‌یاد ضیاءالدین دری و با حضور هنرمندان ملی و بومی کردستان، در 26 قسمت تولید می‌شود که پیش تولید آن شامگاه پنجشنبه در عمارت آصف سنندج کلید خورد.

خرم‌آباد - ایرنا - معاون آبخیزداری و منابع طبیعی لرستان گفت: سال گذشته از 106 میلیارد تومان اعتبارات آبخیزداری استان مبلغ 23 میلیارد تومان به منابع طبیعی شهرستان پلدختر اختصاص یافت.