سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان که تنش‌های کشورش با هند طی یک سال اخیر احتمال خطر رویارویی دو رقیب اتمی در شبه قاره را جدی‌تر کرده، گفت: هدف از قدرت هسته‌ای پاکستان بازدارندگی و تضمین امنیت ملی است ولی در عین حال این کشور مخالف هرگونه رقابت سلاح‌های متعارف و هسته‌ای در منطقه می‌باشد.

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 13 هزار و 850 کیلوگرم کالای اساسی و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان امسال به صورت اینترنتی در استان خراسان جنوبی توزیع شد.

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امر تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی و با انسجام بیشتر انجام و در این جهت جنبه‌های مدیریتی و محتوایی در نظر گرفته شود.

ایلام - ایرنا - رییس حمایت مشاغل و بیمه بیکاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: 6 هزار و 997 نفر در این استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

مشهد - ایرنا - رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: میوه‌های نوبرانه در بازار مشهد به دلیل کمبود عرضه گران هستند که با افزایش عرضه آنها قیمتشان به زودی متعادل می‌شود.

پکن - ایرنا - گزارش ها حاکی است اگرچه کسب و کارها در ژاپن به صورت مرحله ای فعالیت خود را از سر می گیرند اما همه گیری جهانی کرونا زخم های عمیقی بر پیکر اقتصاد این کشور باقی گذاشته است

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق گفت: نخستین کنفرانس تاب آوری صنعت برق یکشنبه آینده در چهار محور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آتش‌سوزی که از عصر روز چهارشنبه در منطقه سخت گذر کوه سیاه دشتستان این استان آغاز شد، همچنان ادامه دارد و وارد سومین روز شده‌است.

رشت_ ایرنا_رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه از تولید فیلم کوتاه "پشت در خیس" توسط علیرضا محروم از فیلسازان این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه هفته آینده خود قصد دارد 2 راهکار نهایی را برای ادامه لیگ قهرمانان آسیا به نمایندگان کشورهای عضو ارائه کند.

تهران - ایرنا - کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در پی چند مورد کشتار آمریکائیان آفریقایی تبار توسط نیروهای پلیس، از وزارت دادگستری این کشور درخواست کرد در باره بدرفتاری سازماندهی شده پلیس تحقیق کند.

زاهدان - ایرنا - مدیر امور برق زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: مشکل تیرهای برق منحرف شده و در آب مانده کوه خواجه از توابع شهرستان هامون بر طرف شد.

زاهدان - ایرنا - مدیر امور برق کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 25 کیلومتر تعویض سیم خطوط فشار متوسط در راستای برنامه‌های اصلاح و بهسازی شبکه برق این شهرستان انجام شده است.

دزفول - ایرنا - آتش سوزی گسترده پنجشنبه هشتم خردادماه، 12 هکتار از بیشه زارهای اطراف شهر جنت مکان از توابع شهرستان گتوند را از بین برد؛ این حریق با همکاری نیروهای ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران، نیروهای مردمی، بسیج و انجمن حامیان طبیعت مهار و از پیشروی به دیگر بخش های بیشه زار جلوگیری شد.

ایرنا - تهران - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: در دو ماه اول امسال براساس پایش های انجام شده برای 32 واحد متخلف اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه ام آی تی الگوریتم جدیدی را توسعه دادند که با ارزیابی شرایط مختلف در محل مفقودشدن اشخاص و اموال در دریا، قادر است به صورت لحظه‌ای موقعیت احتمالی این افراد و اموال را پیش‌بینی کند.