سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سناتور آمریکایی گفت که به همراه همسرش به کرونا مبتلا شده، اما این موضوع را پس از بهبودی با آزمایش پادتن فهمیده است.

اصفهان - ایرنا - میدان امام (نقش جهان) اصفهان در قالب یک طرح تحقیقاتی به عنوان ثروت (دارایی) میراث فرهنگی در دنیا ثبت و معرفی شد تا زمینه جذب سرمایه‌گذاری بیشتر برای استفاده بهینه از آن فراهم شود.

پکن - ایرنا - مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کردند در 24 ساعت گذشته هیچ فردی در سراسر این کشور به کرونا مبتلا نشده یا به دلیل ابتلا به این ویروس جانش را از دست نداده است.

اراک - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت: برداشت گل محمدی در سطح 100 هکتار اراضی زیر کشت این محصول در خنداب آغاز شد.

اراک - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: چهار هزار جهادگر در قالب 75 گروه جهادی در سال جاری با هدف خدمت به مردم به مناطق محروم این استان اعزام شدند.

شیراز - ایرنا - تابستان فصلی پر چالش در حوزه تامین برق و انرژی به شمار می‌رود، همه توصیه‌ها دراین فصل سمت و سوی مصرف بهینه می‌گیرد، چشم‌هایی نگرانند که نکند لامپی خاموش و پریزی تهی از انرژی شود، دست‌هایی هم در تلاشند که هیچ لامپی خاموش و هیچ پریزی تهی از انرژی نگردند.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری آمریکا پس از امضای فرمانی برای اعمال محدود علیه شبکه‌های اجتماعی، بار دیگر از برگزاری انتخابات به صورت پستی که موضوع مناقشه او با توییتر بود، انتقاد کرد.

تهران - ایرنا - رییسان جمهوری آمریکا و فرانسه توافق کردند که نشست سران گروه 7 در آینده نزدیک به صورت حضوری برگزار شود.

تهران - ایرنا - وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای اطلاعات منجر به شناسایی یکی از رهبران داعش که به وزیر رسانه این گروه تروریستی مشهور است، جایزه می‌دهد.

تهران - ایرنا - وضعیت جسمی محمد خضری نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در عربستان سعودی که از ماه‌ها پیش در این کشور در بازداشت به سر می‌برد، رو به وخامت نهاده است.

تهران - ایرنا - وزارت خارجه آمریکا با فروش تجهیزاتی به ارزش 1.4 میلیارد دلار برای تقویت سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در کویت موافقت کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی داعش روز پنجشنبه در فایلی صوتی، دولت عراق را به تشدید عملیات تروریستی در این کشور تهدید کرد.

تهران - ایرنا - نخست‌وزیر پیشین مالزی به دلیل آنچه عدم حمایت از دولت عنوان شد، از حزب متبوع خود اخراج گشت.

لندن - ایرنا - دولت محافظه کار انگلیس از موافقت با طرح احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی به وسعت 900 هکتار در سواحل جنوب شرقی این کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - دیپلمات ارشد روسیه در وین گفت که لغو معافیت‌های هسته‌ای ایران توسط آمریکا به معنای نقض منشور سازمان ملل، قطعنامه 2231 شورای امنیت و پیمان منع اشاعه (NPT) است.

لندن - ایرنا - نخست وزیر انگلیس پس از اجرای طرح تست و ردیابی کرونا برای عبور از قرنطینه اعلام کرد که از روز دوشنبه (12 خرداد) محدودیت‌ها برای گردهمایی افراد تا حداکثر 6 نفر در بیرون از خانه آسان خواهد شد.