چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - روزنامه های صبح ساحل و دریای اندیشه در روز پنجشنبه 8خردادماه سال جاری تیترهای «خسارت 340میلیارد ریالی حریق به اراضی باغی و جنگلی» و «احیای سرمایه ملی» را منتشر کردند.

زاهدان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای قلعه کهنه شهرستان زهک با اعتبار 390 میلیون تومان امروز / پنجشنبه / به بهره‌برداری رسید.

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: یادگیری مفهوم عدالت در مکتب اسلام لازم است و اگر بخواهیم پاسخگوی سوالات و شبهات جوانان باشیم، باید درک عمیق و صحیحی از مفهوم عدالت اسلامی داشته باشیم.

بیرجند - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای گردشگری و اقامتی 90 میلیارد و 299 میلیون و 870 هزار تومان به فعالان این بخش در استان خسارت وارد کرده است.

تهران - ایرنا - مطالعات جدید نشان می‌دهد با استفاده از یک نشانگر زیستی موجود در خون می‌توان بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های انحطاطی سیستم عصبی را در مراحل اولیه و قبل از بروز علائم تشخیص داد.

تهران - ایرنا - منتخبان مجلس یازدهم محسن پیرهادی، محمد حسین فرهنگی و علیرضا سلیمی را به عنوان ناظرین مجلس انتخاب کردند.

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با احیای 15 رشته قنات در بخش مرکزی این شهرستان بیش‌از 250 هکتار از زمین‌های کشاورزی این بخش بعد از 15 سال زیر کشت رفت.

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: حکم انتصاب «عباس کرمی» که برای تصدی پست شهرداری قصرشیرین از سوی شورای شهر به استان معرفی شده بود، از سوی هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه تایید شد.

اهواز - ایرنا - شیرین‌شهر یکی از شهرهای جدید اهواز می باشد که رشد مناطق جدید در اهواز، مانع از توسعه و پیشرفت آن شده و مردم تمایل کمتری به سکونت در شیرین‌شهر دارند.

تهران - ایرنا - فعالان صنعت بیمه پس از ابلاغ بخشنامه‌ای مبهم، درباره حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه شخص‌ثالث، نسبت به بیکاری هزاران نفر از شاغلان این صنعت به ویژه نمایندگی‌ها و دفاتر فروش هشدار دادند، اما بیمه مرکزی با شفاف سازی در این باره ضمن رفع نگرانی‌ها، اعلام کرد: شبکه فروش همچون گذشته، نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد.

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره امور آب مهاباد گفت: نخستین مرحله رهاسازی 19 میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد این شهرستان برای تامین مصارف بخش کشاورزی آغاز شد.

زنجان - ایرنا - رسانه‌ها و مطبوعات استان زنجان در این هفته موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به چالش‌های موجود در خصوص موضوع باغ شهرها و نیز مشکلات پیش روی توسعه مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ در زنجان اشاره کرد.

تهران - ایرنا - امیرآبادی فراهانی، موسوی لارگانی، حاجی دلیگانی، دهنوی، متفکر آزاد و کریمی فیروزجایی به عنوان 6 دبیر هیات رییسه مجلس انتخاب شدند.

کابل - ایرنا - گروه طالبان پس از آتش‌بس روزهای عیدفطر حملات خود علیه نیروهای دولتی را از سر گرفت به طوری که در شبانه روز گذشته بر اثر این حملات 14 نیروی دولتی کشته شدند.

تهران - ایرنا - آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال با حضور رییس‌جمهوری و وزیر ارتباطات از طریق ویدئوکنفرانس هم‌اکنون درحال برگزاری است.

تهران - ایرنا - تیزر بین‌المللی فیلم سینمایی «بی‌وزنی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فردقادری و تهیه کنندگی مرتضی شایسته، همزمان با حضور در بخش مسابقه هفدهمین دوره جشنواره سالنتو ایتالیا رونمایی شد.