چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: همایش بین‌المللی بزرگداشت ادبی استاد شهریار به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی در این شهر برگزار می‌شود.

تبریز - ایرنا - رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تبریز گفت: دود سیاه متشر شده از این پالایشگاه ناشی از نقص عملیاتی است و بزودی برطرف می شود.

گنبدکاووس - ایرنا - نخستین زمین چمن مصنوعی شهر مرزی مراوه‌تپه با اعتبار هشت میلیارد ریال از منابع ملی امروز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید.

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، حفظ و احیا واحدهای تولیدی استان را یکی از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: مشکل 23 واحد تولیدی تملیکی توسط بانک‌ها در استان حل شده است.

یاسوج - ایرنا - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شعار امسال از نگاه رهبر معظم انقلاب جهش تولید یک نسخه کارآمد برای عبور از تحریم های اقتصادی، نفتی و بانکی آمریکا است و هر چه تولید اقتصادی در کشور بیشتر شود، استقامت و بازدارندگی بیشتر و تاثیر گذاری دشمن کم اثرتر می شود.

زاهدان - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: برداشت سیر از سطح 70 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

قزوین - ایرنا - دادستان قزوین گفت: موضوع پسماند و فاضلاب خانگی یا صنعتی در استان به حد بحران رسیده به طوری که مدیریت بحران قزوین برای حل آن ورود کرده است.

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تاکید کرد موضوع قانون امنیت ملی در هنگ کنگ، موضوع کاملا داخلی چین است و هیچ کشور دیگری حق مداخله در آن ندارد.

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همچنین صدور مجوزهای لازم در زمینه صنایع دستی، پیش بینی می‌شود 400 شغل در این بخش ایجاد شود.

یزد - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی بهاباد گفت: برداشت محصول زیره سبز از 100 هکتار مزارع این شهرستان با پیش بینی همین میزان تولید از سوی 200 بهره‌بردار آغاز شد.

بجنورد - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در 2 هفته اخیر، استقبال دانش‌آموزان از حضور در کلاس‌های درس و بازگشایی مدارس، ناچیز بوده است.

یزد - ایرنا - رییس اداره امور عشایری استان یزد گفت: با استقرار عشایر استان در مناطق ییلاقی استان‌های فارس و کرمان برای جبران بخشی از زیان‌های ناشی از ویروس کرونا، 400 بسته معیشتی بین آنان توزیع شد.

تهران - ایرنا - کیفیت هوای پایتخت امروز - پنجشنبه - با کاهش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با شاخص لحظه‌ای 68 در پنجاه و دومین روز در شرایط قابل قبول یا سالم است.

قزوین - ایرنا - سه ذخیره‌گاه ژنتیکی جنگلی در استان قزوین به وسعت 25 هکتار مورد سال جاری شناسایی قرار گرفته است.

کرمانشاه - ایرنا - هیات کاراته کرمانشاه در ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون با کسب سه هزار و 560 امتیاز به عنوان هیات برتر کشور در سال 1398 انتخاب و معرفی شد.

اسلام‌آباد - ایرنا - مردم پاکستان امروز 28 ماه می (8 خرداد) بیست و دومین سالروز آزمایش هسته‌ای این کشور موسوم به «یوم تکبیر» را در حالی گرامی داشتند که شیوع ویروس همه گیر کرونا، باعث لغو جشن‌های ملی و مردمی به مناسبت این روز شد.