چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - «وی فونگخه» وزیر دفاع چین در حاشیه اجلاس کنگره ملی خلق این کشور در پکن گفت که «رقابت چین با آمریکا وارد برهه حساس و مرحله خطرناکی شده است».

تهران - ایرنا - نیویورک تایمز روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به تثبیت حضور طالبان در صحنه قدرت افغانستان نوشت: آمریکا در حال آماده کردن خود برای خروج از افغانستان است.

تهران - ایرنا - نیروهای ارتش سوریه روز چهارشنبه مسیر کاروان نظامی آمریکا را که در حال حرکت به سمت استان الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه بود، سد و آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

تبریز - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای حضور ایمن دانش آموزان در مدارس، گفت: باید خلاء های آموزش مجازی رفع شود.

اصفهان - ایرنا - عرضه قلیان در همه واحدهای صنفی استان اصفهان از جمله سفره‌خانه‌های سنتی ممنوع است و هیچ دستور یا بخشنامه جدیدی در باره اجازه عرضه آن صادر نشده است.

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه 70 درصد مصرف برق خانوارها در فصل گرم مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است، گفت: مشترکان دمای کولر گازی را روی درجه 26 تنظیم کنند تا هزینه و مصرف برق کاهش یابد.

تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از تصویب و ابلاغ شیوه نامه بهداشتی (پروتکل بهداشتی) ویژه برگزاری نمایشگاه، خبر داد.

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر و فعال‌کردن سازمان‌های مردم نهاد از راهکارهای اساسی مقابله با بلای خانمان‌سوز اعتیاد در جامعه است.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: امسال مجوز کشت برنج با بارش‌های دوسال اخیر در استان خوزستان، صادر می‌شود.

تهران - ایرنا - اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که در بهترین حالت در سال 2020 رشد اقتصادی جهان منفی 0.3 درصد و در بدترین حالت منفی 15 درصد باشد.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های بین‌المللی تخصصی سازمان بنادر، گفت: آزمون‌های سراسری شایستگی دریانوردی در سمت‌های نامحدود به صورت آنلاین از صبح امروز آغاز شد.

تهران - ایرنا - مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تمامی بازیکنان پرسپولیس در این تیم خواهند ماند و هیچ مشکلی بابت این موضوع وجود ندارد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با بیان اینکه روز 14 خرداد در حرم مطهر امام (ره) مراسم نداریم، گفت: در مناطق سفید کشور با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط می‌توانند مردم را به مساجد دعوت کنند و حداقل مراسمی را در حسینیه‌ها و مساجد داشته باشند و مردم سخنان رهبری را استماع کنند.

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی نایین از توقیف یک دستگاه کامیون حامل بیش از 101 کیلوگرم تریاک توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی از مطرح شدن ماجرای قتل رومینا در هیات دولت خبر داد و تصریح کرد که خواستار بررسی لایحه تامین امنیت زنان خارج از نوبت شده است.

شاهرود - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود بابیان این که افزون بر هفت هزار تن در تعطیلات عید سعید فطر در این شهرستان اقامت کردند، گفت: این تعداد اقامت به خاطر وضعیت سفید این شهرستان از لحاظ شیوع کرونا به ثبت رسید.