چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از دریافت مجوز برای صادرات ماسک N95 شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: علاوه بر صدور ماسک ایرانی دستگاه‌های تولید ماسک نیز به خارج صادر می شود.

تهران - ایرنا - صنعت داروسازی جهان در حالی با جاه‌طلبی و سرمایه‌گذاری هنگفت به دنبال ساخت واکسن علیه بیماری کووید -19 است که این پروژه ها همچنان به نتیجه ملموسی نرسیده و ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد.

تهران - ایرنا - فرمانده ستاد مقابله با کرونا درکلانشهر تهران گفت: با خیزش جهادگونه در شرکت های دانش بنیان به همت نسل جوان و در سایه کرونا شاهد شکل گیری یک خیزش علمی در شرکت های دانش بنیان بودیم که البته برون مایه آن جسارت ملی بود.

کرمانشاه - ایرنا - با اینکه پایان اردیبهشت ماه زمان اعلام اسامی واجدان شرایط طرح اقدام ملی مسکن اعلام شده بود اما با ورود به خرداد هنوز خبری از اعلام اسامی نیست و باتوجه به زمان کمی که دولت دوازدهم برای اجرایی کردن این طرح در اختیار دارد ثبت‌نام کنندگان انتظار دارند که به زودی تکلیفشان مشخص بشود.

یاسوج - ایرنا - فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 500 واحد تولیدی در این استان شناسایی شده که به دلیل مسائلی همچون نبودن سرمایه در گردش، افزایش مالیات، تسهیلات و دیگر موارد راکد و یا نیمه فعال هستند و هم اینک گره گشایی از مشکلات این واحد ها در دستور کار قرار گرفته است.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 خردادماه 1399 آخرین مهلت رفع نقص و تکمیل اطلاعات از سوی معلمان این استان در سامانه ملی مسکن فرهنگیان به نشانی اینترنتی maskan.medu.ir است.

قم - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر در مرحله مدیریت و کنترل کرونا قرار داریم و هنوز به مرحله مهار این بیماری در استان نرسیدیم.

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از راهیابی هشت اثر دانش آموزان قزوینی به مرحله نهایی پویش ملی با کتاب در خانه خبر داد.

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: منطقه تفرجگاهی گردو اراک یکی ازکانون‌های مهم برای جذب گردشگران است که اجرای طرح جامع آن به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

ساری - ایرنا - بنابر گزارشهای آموزش و پرورش مازندران در سالهای اخیر تعداد بازماندگان از تحصیل در استان حول محور اعداد تقریبا ثابتی قرار دارد که نشان دهنده گیرکردن پوشش تحصیلی در مرحله آخر است.

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با اشاره به مصوبه مسوولان این وزارتخانه عنوان کرد: بانک های این استان موظف به دریافت سفارش فروش سهام عدالت هستند.

تبریز - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیاست های پیش رو برای خدمت به محرومان گفت: در سال جاری به سمت کیفیت بخشی به خدمات امداد در کنار کمیت حرکت می‌کنیم.

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کسی نمی‌تواند. کسی هم نمی‌تواند تضمین کند که کسی با شروع مسابقات کرونا نگیرد بنابراین باید همچون بسیاری از کشورها با کرونا کنار بیاییم.

آستارا - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: 19 محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های جمهوری آذربایجان سپری می‌کردند، از طریق مرز آستارا به کشورمان انتقال یافتند.

تهران - ایرنا - فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: کرونا به پایان نرسیده است و این سناریو استمرار دارد و باید با اوج آمادگی و سطح بالای مراقبت و تمهیدات بهداشتی و درمانی در راستای ریشه‌کنی این ویروس گام برداریم.

جیرفت - ایرنا - فرماندار عنبرآباد گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جنوب کرمان ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به غیر از ارگان‌های نظامی، خدماتی، درمانی و امدادی تا اطلاع بعدی با دوسوم ظرفیت، فعالیت می‌کنند.