پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا هنوز در دنیا واکسن یا داروی اختصاصی ندارد، داروهای کنونی نیز اثربخشی چندانی نداشته اند. 12 درصد موارد بیمارستانی کرونا فوت می‌کنند، بهترین راه مقابله با این بیماری رعایت اصول پیشگیری است که متاسفانه کمرنگ شده است.

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: در حال حاضر در مرحله بازگشایی اماکن مقدس و تثبیت و مهار بیماری کرونا قرار داریم و امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد وضعیت رو به بهبودی کامل در استان استقرار یابد.

زنجان - ایرنا - رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: از اواسط اسفند سال گذشته تا پایان ماه مبارک رمضان 710 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی کرونا پلمب شد.

تهران - ایرنا - استفاده از ساز و کار «قرعه‌کشی» در طرح فروش فوق‌العاده محصولات پرتیراژ ایران خودرو و سایپا، انتقاداتی را از سوی کارشناسان به دنبال داشته است، آنها معتقدند با اجرای این طرح، التهابات در بازار خودرو افزایش یافته و شانس مصرف‌کنندگان واقعی بیش از پیش کاهش می‌یابد.

تهران - ایرنا - منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کنند؛ مراسم افتتاحیه، تشکیل هیات رییسه سنی، تشکیل هیات رییسه موقت و بررسی و تصویب اعتبارنامه‌ها جزو تقویم کاری این مجلس خواهد بود.

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با 25 هزار هکتار بالاترین سطح مبارزه با هجوم ملخ‌های صحرایی را در سطح کشور دارد بنابراین با توجه به این حجم عملیات تخصیص اعتبار برای تامین سم و نیروی مورد نیاز ضروری است.

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز ساخت 106 مجتمع روستایی در این استان خبر داد و گفت: پرداخت 400 میلیون ریال تسهیلات پنج درصد و 80 میلیون ریال وام بلاعوض از محل حساب 100 امام خمینی (ره) از جمله تسهیلات به متقاضیان واحدهای مسکونی این مجتمع‌ها است.

سمنان - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: مبارزه با مواد مخدر به تنهایی و توسط یک نهاد خاص امکان‌پذیر نیست و مشارکت مردمی بر مبنای اعتماد و سرمایه اجتماعی لازمه ریشه‌کنی بلای خانمانسوز اعتیاد است.

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مسائل فقهی در زمینه اهدای عضو برگرفته از فتاوای علمای شیعه و اهل سنت دریافت و منتشر شود تا برای مقلدان هیچ شبهه فقهی در این خصوص باقی نماند.

سنندج - ایرنا - سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) سقز گفت: 13 هزار و 163بسته غذایی، بهداشتی، غذای گرم و کمک‌های نقدی در میان مددجویان تحت حمایت این شهرستان توزیع شد.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: افزایش دستمزد کارگران در سالجاری اقدامی موثر برای حمایت و انگیزه بخشی به آنها در راستای تحقق جهش تولید است.

اصفهان - ایرنا - "تاک" عنوان کتاب شعری است که شاعر خمینی شهری سید محمد موسوی اندانی ابیاتش را با مضامین عشق و زندگی سروده است.

اصفهان - ایرنا - مردم‌سالاری دینی یکی از تاکیدات دینی و شرط اساسی در مکتب امام خمینی (ره) به عنوان معمار انقلاب و بنیانگذار حکومت اسلامی است که در بستر مبانی سیاسی اسلام و متأثر از آموزه‌های نبوی و علوی است.

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حکم دادگاه کانادا در پرونده خانم «منگ وان جو» از مدیران ارشد شرکت هواووی اظهار کرد کانادا باید عملا اشتباهش را تصحیح و فورا خانم منگ را آزاد کند تا از ضربه و آسیب به روابط چین و کانادا جلوگیری شود.

کابل - ایرنا - در حالی که دولت افغانستان و کشورهای خارجی خواهان تمدید آتش‌بس سه روزه عید سعید فطر در افغانستان بودند، گروه طالبان آن را رد کرد.