پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای و پایش محیطی مشخص شد در آتش‌سوزی هفته جاری منطقه دهرود شهرستان دشتستان این استان 540 هکتار از مراتع کوهستانی سوخته‌است.

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان ملارد گفت: یکی از نیازهای ضروری این شهرستان برای رفع 29 مشکل ترافیکی ایجاد تقاطع غیر هم سطح است.

تهران - ایرنا - محققان ایتالیایی دریافتند زندگی در شهرها موجب افزایش 30 درصدی احتمال ابتلا به ام اس می‌شود.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری، سامانه نوبت‌دهی پزشکان بر پایه اینترنت اشیا (IOT) با نام شفاداک را راه‌اندازی کرده است و تاکنون 10 درصد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور از این سامانه بهره‌مند شده‌اند.

سنندج - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا غارها و نمایشگاه‌های محیط زیست در کشور تعطیل شدند و تاکنون هم تصمیمی برای بازگشایی آنها گرفته نشده است.

تهران - ایرنا - رئیس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: حدود 2 هزار و 300 طرح تحقیقاتی در ایران در حوزه بیماری کووید 19 در حال انجام است که ظرفیت بالای علمی کشور را نشان می‌دهد.

سنندج - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حال حاضر 50 پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان وجود دارد و برای بهره‌برداری از آنها بیش از 2 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از شرکت های دانش بنیان در حال تولید واکسن آنفلوآنزای نوترکیب در کشور است که بنابر اعلام آنها تا پایان شهریورماه کارهای مربوط به مطالعه بالینی این واکسن انجام و با دریافت مجوز وارد بازار می شود.

تهران - ایرنا - نمایش افرادی شکست خورده که بدون مردان هیچ جایگاهی در جامعه نخواهند داشت در سریال‌های شبکه نمایش خانگی به جای نمایش دختران موفق ایرانی در عشق و زندگی اجتماعی، نکته‌ای قابل تامل از دید کارشناسان و عامه در این گونه‌های نمایشی است.

تهران - ایرنا - یک روان درمانگر گفت: دوره بلوغ در نوجوانان در چند مرحله اتفاق می‌افتد که 18 تا 20 سالگی را می‌توان مرحله آخر دوره نوجوانی نامید که این افراد به تدریج به سمت استقلال و خودکفایی از خانواده گام برمی‌دارند.

مشهد - ایرنا - در ایام شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل و فعالیت‌های اقتصادی با کسادی و شیب نزولی مواجه شد اما در همین شرایط برخی جرایم نظیر سرقت روند افزایشی داشت که البته با کمی دقت و خودمراقبتی می‌توان سارقان را در رسیدن به نیات شومشان ناکام گذاشت.

خمین - ایرنا - کتاب «روزی از دستانت خواهم گفت» مجموعه دلنوشته‌های عاشقانه «مریم روزگرد» نویسنده اهل خمین است که در قطع رقعی و شمارگان یکهزار نسخه و قیمت هر جلد 20 هزار تومان در سال 99 از سوی را انتشارات «پرپروک» راهی بازار نشر شده است.

قزوین - ایرنا - نایب رییس کانون زنان بازرگان کشور و تحلیلگر حوزه کسب و کار گفت: کاهش عرضه، تقاضا و صادرات ناشی از شیوع کرونا باعث می‌شود که اقتصاد کشور تا پایان امسال درگیر تبعات این بیماری باشد.

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تحقق 12 هزار و 500 فرصت شغلی امسال در این استان تکلیف شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی متناسب با سال جهش تولید برای این مهم برنامه دارند.

اراک - ایرنا - رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کشت یونجه سال 98-99 در 100 هکتار از اراضی دیم کم‌بازده این استان انجام شد.

تهران - ایرنا - یک وکیل دادگستری گفت: وکلا بر روزآمدسازی قوانین وکالت مطابق با قانون اعتماد دارند و معتقدند این اتفاق باید از طریق مجاری قانونی صلاحیت‌دار انجام شود که متاسفانه آیین‌نامه پیشنهادی معاونت حقوقی قوه قضاییه بر این مدار قرار نگرفته و مورد حذر و نقدهای بسیار واقع شده است.