پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دستگاه‌های متولی هنگام وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع اقدامات مناسب و به هنگام از جمله پایش مستمر، ارتقای تجهیزات و امکانات استقرار بالگرد و نظایر آن را انجام دهند، گفت: تلاش نیروهای مسلح و بالگردهای آماده آنان در مهار آتش‌سوزی جنگل‌های و مراتع گچساران ستودنی و شایسته قدردانی است.

اراک - ایرنا - شیوع کرونا درسه ماه اخیر شوک بزرگ اقتصادی را برای بخش‌های مختلف کشور داشت و از این منظر اصحاب اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی نیز از این خسارات شغلی در امان نماندند و با چالش‌های ناشی از کاهش درآمد و مشکلات جدی که کرونا در رویه کاری آنان ایجاد کرده، دست و پنجه نرم می‌کنند.

کرمان - ایرنا - یک تصویرگر کودک و نوجوان متولد 1371 دانش آموخته رشته نقاشی از دانشگاه باهنر کرمان رتبه دوم تصویرگری این حوزه جشنواره هنرهای تجسمی فجر را از آن خود کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر نقش اساسی نمایندگان در نشاندن مجلس در جایگاه شایسته آن فرمودند: آنگاه که نمایندگان با شناخت درست از شرایط و اولویت‌های کشور و با کارشناسی، حضور فعال و منظم، پاکدستی و امانتداری، وظایف خود را انجام دهند، مجلس به معنی حقیقی در رأس امور کشور خواهد بود.

تبریز - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ریزش و ضایعات گندم در استان به 2 درصد کاهش می‌یابد.

تهران - ایرنا - دبیرخانه مشترک تشکل های صنعتی و صنفی پوشاک و نساجی، مخالفت خود را با لایحه افزایش مناطق آزاد و اصلاح عملکرد مناطق آزاد فعلی به منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان کشور اعلام کردند.

تهران - ایرنا - رییس سنی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال حاشیه سازی نیستیم و به حاشیه سازان متذکر می‌شویم که تلاش نکنند این مجلس را به حاشیه ببرند.

بروجرد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ایمن سازی جاده بروجرد - اشترینان با استفاده نصب نیوجرسی و همچنین جداسازی مسیر رفت و برگشت این جاده 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تهران - ایرنا - میزان مصرف برق کشور که از ابتدای اردیبهشت امسال روندی صعودی یافته است همچنان در این مدار قرار دارد به گونه‌ای که دیروز به بیش از 48 هزار مگاوات رسید.

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: زمین‌های صنعتی ناحیه صنعتی علیشاه شبستر از پاییز امسال به صنعتگران واگذار می‌شود.

تبریز - ایرنا - آینده پژوه و استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با بیان اینکه کرونا مستقیما کسب و کارها را هدف قرار داده است، اعلام کرد: گذر از این وضعیت نیاز به بازبینی راهبردها در کسب و کارها و در تمامی حوزه ها ایجاد کرده و ما نیاز به آینده پژوهی در این سطوح داریم.

سنندج - ایرنا - مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت: تعدادی افراد سود جو در ایام تعطیلات عید فطر شبانه با یک دستگاه بیل مکانیکی قصد تصرف 600 متر زمین اراضی ملی در کمربندی اسلام آباد را داشتند که با تلاش نیروهای اجرائیات و حکم مراجع قضایی بیل مکانیکی توقیف و از تصرف زمین هم جلوگیری شد.

خمین - ایرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان محلات گفت: بزرگترین باشگاه بدنسازی استان مرکزی که با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی احداث شده، روز چهارشنبه در این شهرستان به بهره برداری رسید.

شیراز - ایرنا - حدود 10 روز کاری از آغاز به کار مجدد کلاس‌های درس می‌گذرد، اما رونق به مدارس بازنگشت و 70 تا 90 درصد دانش‌آموزان فارس از کلاس‌های حضوری استقبال نکردند.

رشت - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی آستانه اشرفیه گفت: عملیات رفع ضعف آب شرب شش روستای این شهرستان از سوی این اداره در حال انجام است و به زودی مشکلات تامین آب این مناطق رفع می شود.

ارومیه - ایرنا - ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت گمرک تمرچین طی 2 ماه نخست امسال بیان کرد: در این مدت، 228 هزار تن کالای مربوط به این استان و دیگر مناطق کشور از این مرز صادر شد.