پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «یوسی میلمان» کارشناس و تحلیلگر مسائل امنیتی در سرزمینهای اشغالی از مشارکت رژیم صهیونیستی در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» پرده برداشت.

تهران - ایرنا - ویروس کرونا، اقتصاد جهان را در رکودی بی‌سابقه فرو برده است. نسخه صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با این شرایط «محرک‌های مالی خودکار مبتنی بر قوانین» است و وضعیت فعلی نظام‌های تامین اجتماعی و بیمه بیکاری را کارآمد نمی‌داند.

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی این استان، مقادیر زیادی لوازم خانگی احتکار شده دریک واحد مسکونی به ارزش 10 میلیاردریال در کرج کشف شد.

ایرنا - خرم‌آباد - زلزله اخیر استان لرستان موجب وارد آمدن خساراتی به قلعه فلک الافلاک شد، این اثر مهم باستانی هم اکنون در حال مرمت و بازسازی است.

کرج - ایرنا - رییس پلیس امنیت عمومی البرز، از دستگیری عاملان اصلی درگیری و نزاع دسته جمعی در منطقه کمالشهر کرج خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجلس دهم شورای اسلامی همکاری و تعامل خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت، در بودجه سال‌های 98 و 99 هم اعتبارات ما نسبت به لایحه، رقم قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

تهران - ایرنا - مرکز آمار کشور اعلام کرد: فروردین امسال در مجموع 21 هزار و 900 تن گوشت قرمز از ذبح انواع دام در کشتارگاه‌های رسمی کشور تولید شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر دام‌ها است.

تهران - ایرنا - مسجد ابراهیمی و کلیسای المهد در بیت لحم فلسطین اشغالی با رعایت توصیه های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پس از سه ماه به روی زائران باز شد.

تهران - ایرنا - بعد از آنکه قیمت نفت هفته گذشته را تحت تاثیر تنش بین چین و آمریکا و همچنین نگرانی نسبت به رشد اقتصادی با کاهش قیمت به پایان برد، حالا دوباره قیمت‌ها زیر سایه تداوم کاهش عرضه با افزایش همراه شده است.

گرگان - ایرنا - آغاز دوباره سفر به تفرجگاه‌ها و مناطق ییلاقی، کنار گذاشتن استفاده از ماسک و دستکش توسط شهروندان در کنار کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصاویر روزهای اخیر گلستان؛ صد روز پس از مشاهده اولین نشانه‌های کرونا است که اصرار بر انجام این رفتارها، احتمال همه‌گیری دوباره این بیماری را افزایش می‌دهد.

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی لرسان گفت: سهم این استان از طرح مسکن ملی 10 هزار و 200 واحد می باشد که تاکنون زمین مورد نیاز برای 6 هزار و 400 واحد تامین شده است.

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طبق ابلاغ وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه به صورت حضوری از 10 تا آخر خرداد برگزار می‌شود ولی سووالات و زمان برگزاری امتحانات به صورت هماهنگ استانی نیست.

مشهد - ایرنا - مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از درگذشت محمد نعمتی عضو خراسانی تیم ملی جوانان اسکیت کشورمان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی شاید هیچوقت فکر نمی کرد که پس از 18 سال در سال 2000 میلادی با شکست از لبنان خارج شود، وگرنه به هیچ عنوان در سال 1982 به لبنان حمله و این کشور را اشغال نمی کرد.

تهران - ایرنا - شاخص کل در بازار بورس امروز (‌سه‌شنبه) 33 هزار و 707 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم 926 هزار و 132 واحد رسید.

تهران - ایرنا - بیماری همه گیر کرونا تاکنون بر همه جوانب سیاست جهانی تأثیر گذاشته است، از اینرو احتمالا آرایش کلی نیروها و ماهیت روابط بین کشورها را نیز دستخوش تغییراتی خواهد کرد، به همین دلیل بعید نیست بحران کنونی مشکلات حاد حال حاضر در منطقه اقیانوس اطلس را - هم میان آمریکا و اتحادیه اروپا و هم در داخل اتحادیه اروپا و بالتبع در اتحادیه اقتصادی اورآسیا - بیش از پیش تشدید کند.