چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

فصل گرما که فرا می‌رسد همه به دنبال نوشیدنی‌هایی برای کم کردن عطش خود هستند اما می‌توان به جای نوشابه‌های پرضرر از نوشیدنی‌های خنک طب سنتی استفاده کرد.

رئیس سابق کمیسیون پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وعده‌های اجتماعی و فرهنگی نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری نظیر وعده پرداخت وام ازدواج 500 میلیون تومانی، افزایش یارانه مستقیم، دادن حقوق به زنان خانه‌دار و... گفت: مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور نظیر مساله ازدواج با شعارهای انتخاباتی و در کوتاه مدت حل نمی‌شود. ایده‌ای نظیر پرداخت وام ازدواج 500 میلیونی راه...

کم بارشی و به تبع آن کمبود منابع آب و خشکسالی از پدیده‌هایی است که سرزمین ایران در طول تاریخ با آن نا آشنا نبوده است و در سال جاری هم با این معضل مواجه هستیم. با این حال کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکنون در برنامه‌های خود به موضوعات محیط زیستی مانند آب اشاره‌ای نکرده‌اند. در این شرایط یک کارشناس آب ضمن هشدار نسبت بحران خشکسالی و تبعات جدی آن می‌گوید: اگر دولت آینده...

شیوع ویروسی که تا دوسال پیش برای مردم دنیا ناشناخته بود نوعی سردرگمی را در نحوه برخورد و رویارویی با آن به وجود آورده است. این سردرگمی‌ها در آخر به چالش‌های روحی تبدیل شده‌اند؛ حتی اگر خودمان هم در این ایام با مشکلات روحی دست به گریبان نشده باشیم در اطرافیان خود دیده‌ایم که به علت محدودیت‌های کرونایی به ویژه محدود شدن ارتباطاتشان دچار آسیب‌های گوناگون روانی شده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: مناظرات ریاست جمهوری امروز را گوش دادم و تاسف خوردم که کسانی که اداره کشور در اختیار آنها است، چگونه صحبت می‌کنند. در خصوص صحبت‌هایی که مدتی قبل انجام دادم، بنده را تهدید کردند و گفتند بودجه سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا را حذف می‌کنیم. ارزش پول جمهوری اسلامی ایران 80 درصد کاهش پیدا کرده است، چرا مسئولی دلش برای پول ایران نسوخت و مصاحبه‌ای نکرد؟

استاندار تهران در پیامی به مناسبت روز جهانی محیط زیست بر لزوم تغییر نگاه در استفاده پایدار از محیط زیست تاکید کرد.

مجری طرح آزمایشی واکسن ایرانی برکت در استان بوشهر گفت: فاز سوم طرح ملی واکسن ایرانی برکت با تزریق به نخستین گروه از داوطلبان شرکت در این طرح تحقیقاتی، در روز 15 خرداد ماه 1400، به شکل رسمی آغاز شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر از افزایش 25 درصدی مستمری های مستمری بگیران این صندوق خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه ا اجتماعی گفت: تضییع حق سلامت به هر دلیلی می‌تواند در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، عدالت اجتماعی و کار شایسته را به خطر بیاندازد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک جوان افغانستانی درپی غرق شدن در یک سد کشاورزی خبر داد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت یوم الله 15 خرداد این روز را نقطه عطفی در تاریخ و مبداء انقلاب اسلامی دانست که سه عنصر اسلام، امام خمینی (ره) و مردم، اصل تفکیک ناپذیر آن بودند.

استاندار تهران به مناسبت قیام 15 خرداد پیامی صادر کرد.

نمایندگان دانشجویان داروسازی (IPSS) در نامه‌ای به وزیر بهداشت از سیاست های ضدانحصاری با ابلاغ آیین نامه جدید «تاسیس، ارائه خدمات و اداره داروخانه ها» تقدیر و تشکر کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز 15 خرداد 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 هزار و 442 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و بر این اساس مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 960 هزار و 751 نفر رسید.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد کشور از شناسایی 200 هزار خانوار فاقد مسکن نیازمند خبر داد و گفت: کار ساخت مسکن برای این خانواده‌ها با همکاری نهادها از تیرماه آغاز می‌شود.

59 پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر47 میلیارد تومان با مشارکت شورایاران در سطح 27 محله منطقه یک با متوسط پیشرفت فیزیکی 68 درصد در حال اجراست که هر چه سریعتر تکمیل و به مردم تحویل داده خواهد شد.