چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، یک میلیون بسته معیشتی و غذایی در ششمین مرحله رزمایش همدلی و احسان برای توزیع بین خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا به سراسر کشور ارسال شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا چهارشنبه (19 خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد که طی این مدت در برخی مناطق گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از پایش سلامت نزدیک به 343 هزار مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا خبر داد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صبحگاه امروز (15 خرداد 1400) کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل خواهد بود.

هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شویم، بازار گروه‌های تلگرامی و واتساپی و... هم داغ‌تر می‌شود، گروه‌هایی که گاهی کاربران را بدون اجازه به آن دعوت می‌کنند و همین سرمنشاء مشکلات دیگری می‌شود. موضوعی که یک مقام مسئول در پلیس فتا درباره آن توضیح داده است.

با ادامه توزیع واکسن‌های مختلف علیه کووید -19، برخی نقاط جهان با سرعت بالاتر، میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان خود توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسن‌های تزریق‌شده، چین با اختلاف زیادی در رتبه نخست جهان قرار دارد و آمریکا و هند در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این اینفوگرافیک، آمار مربوط به تعداد «مجموع تزریق هر کشور» و درصدهای مربوط...

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

برخی مبتلایان کرونا که تست آنها مثبت اعلام شده است ولی علائمی ندارند، بیماری خود را از دیگران مخفی می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و در قرنطینه نمی‌مانند. دلیل این مساله چیست و چقدر می‌تواند خطرآفرین باشد؟ صحبت با برخی از این افراد نشان می‌دهد که در کنار دلایل دیگر، مساله اقتصاد و معیشت نقشی تعیین‌کننده در شکستن قرنطینه دارد. در این ویدئو با روایت‌هایی از این مساله روبرو...

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه سواحل مکران، با اشاره به وعده‌های نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هردولتی که بر سر کار آید باید به مسائل و مطالبات زنان نگاه ملی و فراجناحی داشته باشد چراکه مطالبات و حقوق زنان نباید سیاسی شود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به گسترش مصرف دخانیات در کشور و کاهش سن استعمال آن، گفت: در حالی که در 8 الی 10 سال اخیر صنایع کشور تا 50 درصد تعطیل شدند یا با یک سوم قدرت کار می‌کنند اما واحدهای تولیدی محصولات دخانی در این مدت از 7 واحد به 21 واحد رسیده است.

جهان 30 می‌تا 5 ژوئن (مصادف با 9 تا 15 خرداد) را هفته «پزشکی مبتنی بر سبک زندگی سالم» می‌شناسد. در بسیاری از کشورها این یک هفته را فرصتی برای رفتارهای سالم و به راه انداختن کمپین آگاهی عمومی درباره انتخاب‌های انسان و تاثیرات آن بر سلامت خود می‌دانند.

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش اولویت‌ها و مطالبات جدی از دولت سیزدهم را در حوزه آموزش و پرورش برشمرد و چگونگی از سرگیری آموزش در دوران پساکرونا را یکی از دغدغه‌های مهم آتی دانست و بر ضرورت توجه جدی به برنامه‌ریزی آموزشی و سامان یابی این حوزه از سوی متولیان امر تاکید کرد.

سرعت فزاینده تولید پسماندهای جامد از تجهیزات الکترونیک و الکتریکی مستعمل، موجب افزایش نگرانی‌های محیط زیستی شده است. وسایل الکترونیک اگر چه کیفیت زندگی ما را به میزان زیادی بالا می‌برد اما نوع جدیدی از پسماند را نیز ایجاد می‌کند که رشد آن سه برابر بیشتر از پسماندهای خانگی و به مراتب سمی‌تر و خطرناک تر از آن است.

یک استاد تمام دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی به تبیین چالش‌های موجود در زمینه محیط زیست و اولویت‌های دولت آینده در این حوزه پرداخت و گفت: ما نیازمند تقویت دیپلماسی محیط زیست در کشور هستیم. از سویی دیگر نباید رویکرد سیاسی به حوزه محیط زیست داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خوزستان از انهدام دو باند قاچاق سلاح و کشف 25 قبضه کلت کمری در 24 ساعت گذشته در خوستان خبر داد.