چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دستورالعمل اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان در سال 1400 به استان‌ها ابلاغ شد.

بررسی ها نشان می دهد: استفاده از دزهای بالاتر داروهای آنتی بیوتیک به منظور غلبه بر "معضل فزاینده مقاومت باکتریایی" در روند درمان بیماران، ممکن است منجر به تقویت برخی از باکتری ها شود.

دو روز پیش، ویدیویی در فضای‌های مجازی منتشر شد که تعدادی از سگ‌های جمع آوری شده توسط شهرداری تبریز به دلیل بستن محکم طناب از ناحیه گردن، دچار خفگی شده بودند، در این ویدئو تعدادی از زنان حامی حیوانات با مسببان این اقدام درگیری لفظی پیدا کردند. این ویدئو در رسانه های بیگانه نیز بازنشر شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از ماموریت های خطیر ناجا در سال 1400 موضوع انتخابات است، گفت: نیروی انتظامی براساس تجربیات گذشته و پیش بینی های لازم به صورت صد درصدی آماده برگزاری انتخاباتی امن و پرشور است.

روند بیماری کرونا در کشور و در موج چهارم، همچنان رو به نزول است و نقشه کشورمان نارنجی رنگ شده است. البته هنوز وضعیت به ثبات نرسیده و شرایط برخی استان ها نگران کننده است؛ اما وزارت بهداشتی ها معتقدند که با رعایت پروتکل های بهداشتی و البته تسریع روند واکسیناسیون می توان این روند نزولی را حفظ کرد...

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از آماده‌سازی درمانگاه تخصصی سگ‌های بدون صاحب در نقاهتگاه آرادکوه خبر داد و گفت: روزانه 15 سگ در این درمانگاه عقیم می‌شود که با آغاز به کار درمانگاه تخصصی، تعداد این اعمال جراحی بیشتر می‌شود.

طرح واکسیناسیون خودرویی کرونا در خوزستان از جمعه (24 اردیبهشت) در پردیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز شد. در این مرحله، تزریق واکسن برای سنین 70 سال به بالا انجام می‌شود و تاکنون بیش از 24 درصد از جمعیت 70 تا 74 ساله خوزستان واکسینه شده‌اند.

معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از افتتاح مدارس برکت مزین به نام شهید محسن فخری‌زاده در مناطق محروم کشور خبر داد.

عضوکمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل سیار در طول سه سال و نیم اخیر هیچ اتفاق ناخوشایندی در سطح شهر رخ نداد، گفت: متاسفانه باید بگویم که در هفته گذشته بر خلاف رویکرد و رویه شورای پنجم و مدیریت شهری در دوره پنجم شاهد برخورد با دستفروشان بودیم.

مقامات فیلیپین از وقوع حریق در یکی از بزرگترین بیمارستان های این کشور خبر دادند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه «آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی مدارس کشورهای خارجی» را جهت اجرا به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ابلاغ کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هرگونه مشارکت برای تامین هزینه مدارس داوطلبانه است و به هیچ وجه اجباری نیست گفت: دانش آموزان مدارس دولتی مجبور نیستند مبلغی برای ثبت نام بپردازند و فقط هزینه بیمه حوادث و کتاب را می پردازند.

همزمان با بارندگی‌های اخیر در منطقه جنگلی حفاظت شده "کندالی" در ایالت آسام هند، لاشه 18 فیل از جمله پنج بچه فیل پیدا شده که گفته می‌شود بر اثر اصابت صاعقه تلف شده‌اند.

مصطفی کیایی خطاب به پیروز حناچی - شهردار تهران - گفت: عجیب است که اگر پرداخت عوارض با تاخیر همراه شود، شهروندان جریمه خواهند شد اما برای پرداخت نشدن حق فیلمسازانی که دو سال است نمی‌توانند پول فروش فیلم‌های خود را از سینماهای شهرداری بگیرند، هیچ کسی در مجموعه شما پاسخگو نیست.

یک روانشناس حوزه کودک و نوجوان گفت: کودکی که بر اثر سهل‌انگاری والدین دچار آگاهی زودهنگام در خصوص مسائل جنسی شده و این موضوعات را بر اثر کنجکاوی در این سن تجربه کرده باشد، قطعا این تجربه خوشایند را تکرار می‌کند و زمانی که این کودک به سن نوجوانی رسید به عناصر پر آسیب اجتماعی تبدیل می‌شود.

یک روانشناس با توجه به شروع امتحانات دانش آموزان، درباره کاهش اضطراب روز امتحان گفت: فراهم کردن صبحانه‌ای سبک برای دانش آموز در کاهش اضطراب او بسیار موثر است. اگر امتحان آنلاین است باید زودتر از خواب بلند شده و در جای مناسبی از خانه بنشیند تا آرامش فکری لازم برای امتحان را داشته باشد و کمی پیش از امتحان ارتباط مجازی با دوستان خود را قطع کند. اگر امتحان حضوری است توصیه می‌شود زودتر از...