چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

یک اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به موارد منع مصرف واکسن کرونا، در عین حال درباره اقداماتی که سالمندان باید قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا انجام دهند، توضیح داد.

سندرم انگشت آبی عارضه ای است که بر اثر انسداد رگ های خونی کوچک پا ایجاد می شود.

فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: ربودن پسر بچه در این شهرستان و درآوردن کلیه های وی صحت ندارد و کذب محض است.

مدیر اورژانس فارس از انتقال مصدوم حادثه سقوط یک دستگاه موتور به دره در جاده کوهستانی تفرجگاه محمد حنفیه با بالگرد اورژانس هوایی شیراز خبر داد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و ناظر ویژه وزیر در امر واکسیناسیون کووید 19 از مرکز تزریق واکسن کرونا مستقر در «ایران مال» بازدید کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از تصویب لایحه اصلاح ماده 612 قانون مجازات اسلامی مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند در کمیسیون لوایح دولت خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در روز گذشته واکسن کرونا به مردی که بر اساس شناسنامه و کارت ملی 134 سال سن داشته و پیرترین فرد ایران و بنابر بررسی‌ها احتمالا پیرترین فرد جهان است، تزریق شد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از پیگیری اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص تامین منابع مورد نیاز برای خرید واکسن داخلی و خارجی خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش بر «دسترسی آزاد به اطلاعات» و «اطلاع یابی و اطلاع رسانی صحیح، صریح و سریع» به عنوان حقوق اساسی مردم تأکید کرد.

مدیر سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: در همه بیماری‌های مرتبط با ناباروری، بدون سقف ریالی به طور کامل درمان‌ها را ارائه می‌کنیم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: امشب بیش از یک میلیون و 400 هزار دز واکسن آسترزنکا (ساخت ایتالیا) از مجموعه کوواکس وارد کشور می شود.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان البرز تاکید کرد: تمام تلاش ما بر احقاق حق الناس و حقوق داوطلبان، عمل به مر قانون و رسیدگی دقیق به پرونده‌های انتخاباتی است.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، دستور ویژه برای اعزام کوهنورد کهگیلویه و بویراحمدی به بیمارستانی با تجهیزات کامل در استان فارس صادر کرد.

یک پرنده بزرگ جثه که بخشی از فرهنگ عامیانه ایرلند است و در قرون وسطی حتی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شد ممکن است بعد از غیبتی 300 ساله به این جزیره بازگردد.

فرماندار شهرستان باشت گفت: هنوز آتش سوزی جنگل‌های ارتفاعات مناطق شاه بهرام، لار و شادگان شهرستان باشت بطور کامل مهار نشده است.

در سال 1973 «داگ برگر» رئیس انجمن ستاره‌شناسی کالیفرنیای شمالی، ایده «روز ستاره‌شناسی» را مطرح کرد و تصمیم گرفت در مناطق مختلف شهر و در معابر عمومی تلسکوپ‌هایی نصب کند تا رهگذران از مناظر آسمان شب بهره ببرند و به تدریج با پیوستن سایر ایالات آمریکا و بعدها انجمن‌ها و مراکز نجومی به این طرح، یک روز ملی برای ستاره‌شناسی در نظر گرفته شد و بعدها این روز ملی به عنوان روز و هفته جهانی اخترشناسی...