چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

منطقه سنخواست استان خراسان شمالی پس از زمینلرزه 5.5 تاکنون زلزله‌های دیگری را تجربه کرده است که به گفته محققان، بر اساس شواهد تاریخی این منطقه پتانسیل لرزه‌خیزی دارد.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 163 میلیون و 724 هزار و 238 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 393 هزار و 440 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

جسد مثله شده یک کارگردان سینما در شهرک اکباتان کشف شد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس اعلام کرد که شاخص کیفیت هوای کلانشهر شیراز در روز دوشنبه 27 اردیبهشت برای گروه‌های حساس سالم نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در سال‌جاری 500 میلیارد تومان اعتبار برای بحث مدیریت بحران در کشور در نظر گرفته شده است، گفت: پیشنهاد اختصاص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای بحث خرید تجهیزات مورد نیاز امدادرسانی و تکمیل پایگاه‌های امداد هوایی در کشور به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده شده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرایند ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در مدارس گفت: تمام اطلاعات مربوط به لازم التعلیم های کلاس اول از ثبت احوال دریافت شده و امکان رصد دقیق بازماندگان از تحصیل فراهم شده است.

واکسن «آسترازنکا» یکی از واکسن‌های کووید -19 است که در 55 کشور تأیید اضطراری گرفته است. این واکسن با همکاری دانشگاه آکسفورد و شرکت انگلستانی - سوئدی آسترازنکا ساخته شده و در کره جنوبی و هند نیز تولید می‌شود. اثربخشی آن 79 درصد اعلام شده و طبق گفته عالی‌ترین رگلاتوری دارو در اروپا، تشکیل لخته خون بر اثر این واکسن اتفاق «بسیار نادر» است.

محققان در پژوهشی تاثیر شیوع کرونا بر بودجه شهرداری تهران را بررسی کردند.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از افزایش تعداد مصدومان زلزله خراسان شمالی به 14 تن خبر داد.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر کرونا بر برنامه‌های کنترلی جهت پایش بیماران مبتلا به فشار خون، گفت: فشارخون بالا عامل مستعد شدن ابتلا به کووید19 نیست؛ اما اگر فردی که فشارخون بالا دارد به کرونا مبتلا شود عوارض ناخوشایندتری را تجربه می‌کند.

بارها شنیده ایم که پشت هر سازمان یا مدیر موفق یک مدیر روابط عمومی قوی است، اما واقعیت این است تنها این سخن در قالب یک حرف بوده و بسیاری از مدیران هستند که به حوزه روابط عمومی اعتقاد ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل‌های باشت تقریبا مهار شده و تحت کنترال است.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مصدوم شدن سه تن درپی وقوع زلزله در خراسان شمالی خبر داد.

در پشت جلد کتاب چگونه از زندگی لذت ببریم نوشته است: چرا در زمانه‌ای که به استقلال، آزادی شخصی و فردگرایی بها داده می‌شود، هنگامی که می‌خواهیم تنها باشیم عده‌ای فکر می‌کنند اجتماع‌گریز یا حتی گوشه‌گیر هستیم؟

برگزاری روز جهانی ارتباطات در دنیایی که به شدت درگیر کروناست، رسانه هایی که با این معضل دست و پنجه نرم می کنند و مردمی که به اخبار رسانه ها درباره کرونا دل بسته اند، رنگ و بویی دیگر دارد. بخش اعظم اخبار این روزها وابسته به جهش ویروس است و اخبار واکسیناسیون و مردمی که چشم انتظار پایان خوش این وضعیت ناخوش هستند.

به‌دنبال انتشار اخباری درباره تولد یک فیل ماده در باغ وحش ارم تهران، دامپزشک این باغ وحش درباره وضعیت سلامت فیل مادر و نوزاد و اقدامات انجام شده برای مراقبت از آن‌ها توضیح داد.