چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قالب طرح کوچ، دو مرتبه سنجش انجام شد گفت: شمار دانش آموزان در گروه با وزن طبیعی، 3.01 درصد افزایش یافته و تعداد دانش آموزان لاغر و خیلی لاغر که در سنجش اولیه 6 درصد بود کاهش یافته و به 5.39 درصد رسیده است.

نتایج مطالعه بین‌المللی بزرگ به سرپرستی دانشگاه مک مستر کانادا نشان داد که یک جراحی ساده، بیماران مبتلا به آریتمی قلبی را از سکته‌های‌هایی که اغلب کشنده هستند، نجات می‌دهد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر کل حوزه وزارتی در نامه ای خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به ضرورت پیگیری ثبت برخط واکسن در زمان و مکانی که واکسیناسیون در آن انجام می شود، تاکید کرد.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به سیاست این سازمان در حوزه حمایت از تولید داخل، گفت: تولید با کیفیت، ارزش پول ملی را افزایش می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ابتلای دو خدمه یک کشتی برزیلی به کرونا، گفت: مشخص نیست که کرونای این افراد از نوع موتاسیون‌یافته بوده است یا خیر.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا توصیه کرد تا استفاده از ماسک در مدارس این کشور همچنان ادامه داشته باشد.

حمل‌ونقل حیوانات باغ‌وحش در مسافت‌های طولانی ضروری است اما باید در این موارد از حیوانات محافظت کرد و رفاه آنها را در نظر گرفت. در سفر حیوانات باید به بسیاری از موارد توجه داشته باشید، برای مثال، اطمینان حاصل کنید که حیوان توانایی سفر دارد و همه موارد مرتبط را در نظر گرفته‌اید.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران به نیاز پایتخت به ارایه خدمات دامپزشکی مجاز تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این‌که اعمال تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن، هزینه پشتیبانی، نگهداری و تأمین قطعات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی را به شدت افزایش داده است، گفت: شیوع کرونا نیز باعث کاهش 60 درصدی مسافران و در نتیجه کاهش بخش قابل توجهی از درآمدهای شرکت واحد شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1400 را ابلاغ کرد.

معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش بی بدیل شهروندان در حفظ و حراست از محیط زیست گفت: شهروندان با رفتارهای خود می‌توانند در کاهش مشکلات مربوط به محیط شهری نقش مهمی را ایفا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه به تنهایی متعلق به آموزش و پرورش نیست، بلکه مدرسه کانون زندگی و کانون تحولات آینده است گفت: طرح کوچ، نقطه آغازی بر مجموعه طرح هایی است که می تواند در تربیت نسلی سالم و بانشاط به کار گرفته شود.

یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: استفاده از اعتبارات همترازی نیروهای شرکت شهربان برای تامین کسری بودجه این شرکت خلاف مصوبه شورا است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مصرف داروهای استروئیدی توسط مبتلایان به آسم، ضرورت دارد، تاکید کرد که این داروها در شرایط شیوع کووید -19 عامل خطر محیسوب نمی‌شود.

مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم های دریایی و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه اقدام ملی برای حفاظت از فوک خزری - که گونه‌ای در معرض انقراض است - خبر داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از اعلام موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، با جذب تعداد 25 هزار نفر دانشجوی متعهد خدمت در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری طی سال جاری خبر داد.