چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر لزوم همسان سازی حقوق پرسنل شهربان معبربان با هادیان شهر بر اساس مصوبه شورا تاکید کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در 20 استان کشور طی امروز (26 اردیبهشت) خبر داد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت توضیحاتی درباره نحوه فراخوان واکسیناسیون برای سالمندان 75 سال به بالا توضیح داد و گفت: تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت واکسینه می‌شوند و احتمالا پایان هفته برای جاماندگان، سامانه ثبت نام بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ثبت‌نام 110 هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه رمضان خبر داد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس طی روز پیش‌بینی می‌شود.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (26 اردیبهشت) به بیش از 163 میلیون و 184 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 383 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 33 میلیون و 695 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید...

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس، درصد مثبت شدن تست‌های گرفته شده در این استان را حدود 32 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مواردی مبنی بر کرونای هندی و آفریقایی در فارس مشاهده نشده است.

تاکنون تصور کردید که میان وعده انتخابی شما در مورد شخصیت شما سخن بگوید؟ نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، انتخاب میان وعده شور و یا شیرین شخصیت شما را فاش می‌کند.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 163 میلیون و 181 هزار و 788 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 383 هزار و 685 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

اینجا زندگی اصلا راحت نیست، مثل بالا رفتن از یک سربالایی تند است، نه فقط به خاطر شیبی که خانه های قوطی کبریتی را روی آن ساخته اند و زمستان ها بالا از رفتن آن داستان دارد...

محققان فرانسوی معتقدند، به موفقیت بزرگی دست یافتند که می‌تواند آسم را متوقف کند؛ این واکسن ارزان‌قیمت مواد شیمیایی سیستم ایمنی بدن را که باعث حملات تنفسی می‌شوند را مسدود کرده و امید به درمان را فراهم می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که محدودیت تردد شبانه در پایتخت همچنان از ساعت 22 تا 3 بامداد است.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به کاهشی شدن روند بیماری در کشور، گفت: با وجود کاهش حدود 15 درصدی بار بیماری در هفته اخیر، اما وضعیت بیماری در تهران هنوز بر اساس معیارهای درمان قرمز است.

سال تحصیلی غیرحضوری 1400-1399 رو به اتمام است و بر اساس اعلام قبلی وزارت آموزش و پرورش، ارزشیابی تحصیلی تمام پایه های تحصیلی به صورت غیرحضوری و به طرق مختلف با تفویض اختیار به معلمان و مدارس انجام می شود، اما امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به علت اهمیتی که دارند به صورت هماهنگ و نهایی و حضوری برگزار خواهند شد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم کرونا در کشور آغاز خواهد شد، گفت: هرچند که اکنون عمده شهرهای کشور در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، اما این وضعیت شکننده است و اگر عدم رعایتی اتفاق افتد، مجددا شاهد قرمز شدن این شهرها خواهیم بود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به انجام برخی اقدامات برای نظارت بیشتر بر باغ وحش‌های کشور می‌گوید: مستندات لازم درباره پرونده مرگ گورخر آفریقایی باغ وحش صفا دشت به‌زودی به بخش بازرسی سازمان محیط زیست ارسال می‌شود و پس از آن درباره چگونگی برخورد با این باغ وحش تصمیم‌گیری خواهد شد. ضمن آنکه فعلا برای باغ وحش صفادشت مجوز ورود گونه جدید صادر نمی‌شود.